Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: arbeten-för-kritik-beröm
Läst 2560 ggr
Isa56
0

Försök till en tavla.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egentligen skulle det bli en sidobild av en äldre kvinna i huckle. Men det blev det inte. Skulle vara roligt att höra vad ni tycker, Skrattande

Jag har sett många underbara bilder med en färgkaskad i bakgrunden… Varför blir mina bara kluddiga?  Nåja en träningssak kanske.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Kvinnan som blev till här istället för den du hade tänkt - den satt där den skulle.

Skrattande

Bakgrunden är som du säger kluddig, men det kan du fixa. Du måste få ihop måleriet. Det första du ska sluta med är att dra så långa penseldrag. Börja med små färgduttar och jobba dig igenom hela bakgrunden, färgsätt och måla hela scenen utan att blanda färgerna. Låt var och en färg få tala för sig först, när de talat kan du sammaföra dem (herregud vad detta är svårt att beskriva i ord)

Jag har fruktansvärt svårt att förklara.

Låt färgen torka och fundera under tiden hur du vill ha bakgrunden. Vill du ha den enfärgad? Ska den ha ett sceneri?

Isa56
0

Tack snälla Gilla.Skrattande Den var jätterolig att göra och tiden bara försvann, kändes som en meditation.

I det här fallet hade jag tänkt mig en typ allè eller skog, där träden flätas samman över henne.

Jag ska öva på att dutta imorgon. så får hon ligga till sig lite.Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
0

Varför inte skissa bilden först på ett papper? Jag målar ingenting utan skiss.