Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 2739 ggr
minda
0

Akryl på paff

Brukar "avreagera" mig ibland, och då målas det på närmaste material tillhanda och ofta med "överlopps" färger. Men en av mina definitiva favoriter att måla på med akryl är: paff.

Här är två hjärnspöken och urladdningar från förra nattens session!

Ja, och kritik mottages OM det kommer upp något som ni vill säga är det helt okej. Vad är bra, vad är inte lika bra i ert tycke, hur känner ni för bilden, varför. Detta är ändå mer "måleri" än kritikpool för mig, för dessa tu är änå med "mellanbilder" i processen. Glad

"Hjärnspöke", akryl på paff, A3.

"Grolltroll", akryl på paff, A3.

Karisma2
0

"Hjärnspöke" fantastisk bild den gillar jag till 100%

minda
0

Tackar!

Det var verkligen ett hjärnspöke som spökade i tankarna, dem är det bra att måla ut ibland!

[GunillaR]
0

Jag måste fråga, vad är paff?

[GunillaR]
0

Hjärnspöke - den där bilden berör mig känslomässigt. Här ligger en känsla av vemod och/eller lite uppgivenhet. Ögonen gillar jag bäst för där sitter egentligen hela uttrycket.

Grolltroll gillar jag också. Det känns som detta troll sitter och undrar och begrundar något. Jag gillar känslan i det kroppsliga språket.

minda
0

Ojdå, jag glömde "översätta till rikssvenska" Skrattande

det är papp, eller säger man "papp kartong"?

Det känns bra att höra att Hjärnspöket berör, den blev en så pass "emotionell" urladdning att jag gärna gömt den lite innan jag visade, jag brukar känna mig "sårbar" för att visa de som är sådär "nära".

Vemod och uppgivenhet, där slog du huvudet på spiken ( och så blickar han ju bakåt och ser tillbaka i tiden om man tolkar den lite teraoeutiskt…).

Jo jag gkorde faktiskt om ögonen två gånger för att få ett lite desperat och lite överdrivet blänk i dem,det var jättesvårt att göra både snabbt men precist!

Och tackar! Jo det var en utmaning att rafsa en kroppställning i effektiva snabba och enkla drag! Jag känner mig riktigt som detta grolltroll nu, borde gå ut och dansa en sväng tror jag Glad

Och det är härligt att vara tillbaba! Har bara väntat på att ha lite tid! Det var så mycket att fixa efter reumarehaben att jag inte hann vara här… kanske därför jag blev lite "grollig", hihi!

[GunillaR]
0

Grollig måste man få lov att vara ibland. Kanske det gäller att omfamna grollet för att sedan kunna stiga ur det. Och det är kanske det som grolltrollet gör, för nog ser jag en liten omfamning i språket, en självomfamning.

Jaså det var pappkartong - och jag som trodde att jag missat något nytt spännande Cool

Choklad
0

Ja jag undrade också vad "paff" var..den första bliden tycker jag mest om, den ser så frågande ut…som om den nyss har upptäckt att det finns en värld..

U R us

minda
0

Jadå, Gilla, nog behöver våra små grolltroll ibland mycket stora omfamningar. Och du ser nog så rätt ,att det är en sorts sådan tavla. grollet finns där, var det funnits, och det rä helt okej.

Haha, jaaa, ibland är dessa små små språkskillnader mycket intressanta Skrattande

Tack Choklad! Jag blev riktigt förvånad här då både min mor och min sambo vill ah denna bild… Kanske mitt hjärnspöke legat i ide en tid och nu vaknat till!