Pågående arbete
En fjäril ser jag..som vuxen ur en blomma…jag får en förväntan över att det ska komma ut ett väsen ur fjärilen…
U R us
Ja denna bild är positiv alltigenom. Det kommer se bättre ut när den är färdig och när jag kan ta en bild utan att skaka på handen. Batterierna höll nämligen på att ta slut i kameran och det blev bara en bild.
men jag tycker själv att bilden är spännande även om jag kommer att arbeta på den mer, inte förändra någonting utan bara göra vissa partier bättre.
Jag tycker om hur du gör dina bilder "suddiga". Och denna hemlighet som fjärilen har i sig…man vill liksom se in i den och fundera vidare på vad det är där inne som inte vågar sig ut.
Kan det vara något som du har Gilla, men som vi inte har sett ännu? Har du en hemlighet månne?
Kan det vara en "spirituell" målning du har gjort?
U R us
Jag vet inte om det kan kallas för spirituell när den är planerad att se ut på ett visst sätt. Men sen kan det ju ändå hända saker under arbetets gång.
Vi får se hur det blir när det är färdigt, det vet inte ens jag 
Åhh jag blir så avis på alla som kan måla!! Jag har väl börjat kladda lite med akrylfärger….men jag får inte till det som jag vill, tycker det är mycket lättare att teckna 
Min sambo vill att jag ska teckna eller måla någon av hans ormar och han har ju en hel del olika arter att välja på. Jag har väl börjat kladda ihop en orm med akrylfärger men men….Jag vill ju kunna allt om målning på en gång och det är lite väl högt krav på mig själv att kräva har jag förstått nu.
Jag gillar också den suddighet du får till och dina färger du väljer. Är det olja eller akryl?
# 5 - Det bästa sättet att lära sig måla är att sätta igång och lära sig av misstagen. Framför allt så ska man börja med enkla former. Kom ihåg att även Rembrandt var nybörjare en gång i tiden 
Jag målar i olja på duk.