Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettfotokonst
Läst 2822 ggr
enola
0

Sol halo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg min första sol halo idag, det är ett fenomen som framträder när det är mycket iskristaller i luften.

Jag har längtat efter att se detta, har sett mycket konstiga fenomen men denna gjorde min dag!

Här kommer lite bilder på den, och av nån underlig anledning så fotade jag bilderna i Solberga av alla ställen! :D

(Ni får klicka på bilden för att se den ordenligt)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
0

enola
0

enola
0

enola
0

Den visade sig från ca kl 09-50 till 10-00.

Jag satt faktiskt och och tänkte på hur vackert det var på vägen dit i bussen, med all snö och dis i luften och tanken slog mig att detta var vädret för att jag skulle få se nått sånt här. Sen när jag steg av bussen så strålade denna gloria mot mig, det var som att få julklapp i förskott! :D

DesK
0

Wow vilka vackra bilder! Stor tumme upp Skrattande Får vi se nån målning av detta så småningom?

/Désirée

[GunillaR]
0

Helt enormt!

Saknar ord! Och det ska du veta, att det händer inte så ofta Cool

DesK
0

Det står om detta fenomen i dagens svd.se och  dn.se Glad

/Désirée

[Spanaren]
0

Enola … vilken upplevelse och i Solberga också Flört

Jag njuter av det vackra … tack Kyss

[GunillaR]
0

Jag såg en gång en sidan halo kring solen, men detta var på sommaren. Det var ett mycket högt och mycket tunnt molnlager som tydligen var så kallt att det blildades dessa kristaller, men väldigt märkligt är det. Det såg inte alls ut som det gör på dina bilder, men det kanske beror på att solen stod högt på himlen.

Vilken lycka att ha fångat detta på bild!

[GunillaR]
0

Jag läste artikeln i Svd nu och detta med två bisolar är ju också ett enormt vackert fenomen som inte förekommer så ofta. Men man ser ju här på bilderna att det finns starkare ljus på vardera sida om ringen.