Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettteckning
Läst 5612 ggr
[GunillaR]
0

Gillas kändisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer tre kändisar som jag tecknat av.

Undras om ni ser vem det är (under förutsättning att ni vet vem det är)

He he

[GunillaR]
0

kändis nummer två

[GunillaR]
0

kändis nummer tre

[GunillaR]
0

Nio besök i tråden och ingen har känt igen någon. Samma som på teckning. De visste inte vem kändisarna var. Fast den ena bör man ju känna igen, han dog ju bara för ett och ett halvt år sen knappt,

Får väl leta reda på originalbilderna i morgon. Nu är jag för trött.

Natti!

Agda
0

Känner bara igen den sista: Michael Jackson.

[GunillaR]
0

Michael Jackson är rätt.

Jag väntar lite och ser om det finns några gamlingar som känner igen de två första.

Shawy
0

Ja samma här, känner bara igen Michael Jackson. Men jag kan sätta hur mycket som helst att det är idoler från 60-70 talet….ja under beatlestiden. Sen är jag väldigt dålig på ansikten och namn. Hade jag fått höra musiken så hade jag säkert kännt igen dem.

[GunillaR]
0

*suck* - det är bara att konstatera att man själv börjar bli ett museiföremål  - *suckar igen*

Den första bilden föreställer Jim Morrison från The Doors. Han avled 1971 i Paris.

Den andra bilden föreställer George Harrison, en av Beatles medlemmarna som gjorde egen karriär långt efter att Beatles hade splitras.

[GunillaR]
0

Här kommer förlagan till Jim Morrison

[GunillaR]
0

Här är förlagan till George Harrison (det är inte samma bild eftersom denna är mycket mörkare)

Playja
0

Du e så grymt duktig.. *tummen upp från mig*

[GunillaR]
0

# 10 - Tack, tack Skrattande

soulwings
0

Kyssså fin skildring av ödlekungen…….

[GunillaR]
0

# 12 - Tack Kyss

King of the Lizards……

Vad var det för krafter som fanns i honom? Han säger ju själv att han fick en indians själ/kraft i sig vid en olycka på landsvägen en gång när han var liten. Att han fick kontakt med en gammal indian som dog framför hans ögon.  Men jag undrar om där inte fanns något annat också…..