Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 3490 ggr
[GunillaR]
0

Madonnan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den målning som jag jobbat på den sista tiden, och igår kväll ville hon bli färdig.

Jag har låtit mig inspireras av en annan konstnär. Är där någon som kan se vilken?

Här är Madonnan

Denna kommentar har tagits bort.
pepsan
0

Åh denna var verkligen jättefin, så vacker målning Kyss

[GunillaR]
0

# 2 - Tack så mycket pepsan Glad

Jag har faktiskt ändrat lite på henne, har minskat slöjan i omfång och nu tycker jag den är bättre, men någon bild kan inte komma förrän i morgon då det är ljust.

DesK
0

Åh så vacker! Glad Påminner mig om någon, men kommer inte på vem Skäms

/Désirée

[GunillaR]
0

Tack DesK Glad

Konstnären som jag låtit mig inspireras av heter Marcus Csaba. Här är en länk till hans sida.

http://www.csabamarkus.com/csabamarkus/Bio.html

Jag ville på något sätt efterlikna renaissansens madonnor i sin upphöljda oskuldsfullhet.

DesK
0

Det är renaissansens madonnor jag tänker på, men särskilt en, vilken kanske jag kommer på framöver. Marcus Csaba har jag aldrig sett till tidigare, ännu en intressant konstnär att kolla in Glad Tack för länken!

/Désirée

enola
0

Wow vilken fridfull känsla jag får när jag ser denna! Underbart! Slöjan var riktigt fin, ser ut som ett tunt spindelnät över henne.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[GunillaR]
0

# 7 - Tack så mycket Enola Glad

# 6 - Jag undrar om vi inte har någon av dessa madonner här på sajten. Jag känner egentligen också att jag även är inspirerad av någon som inte är Marcus Csaba, utan någon annan. Denna har egentligen funnits länge inom mig men jag har liksom inte vågat sätta den "på pränt".

Choklad
0

mycket vacker och stämningsfull!Glad

U R us

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här blev hon färdig

[GunillaR]
0

# 9 - Tack Choklad Glad

Som synes så har jag tagit bort lite av slöjan. Tyckte att det blev en bättre form så här.

DesK
0

Underbar! Glad Hon ger ett slags stämningsfull julkänsla.

/Désirée

Shawy
0

Fantastisk vacker! Du är verkligen duktig!

Jag gillar också dåtidens konstnärer.

Jag skulle också vilja måla så där fint…men, men vi får väl se om jag börjar. Man måste ju börja för att kunna bli bra också :D 

Jag övar på vidare med teckning ett tag till….så rosten lossnar lite.

[GunillaR]
0

Tack så mycket Shawy Glad

Jag skulle vilja säga till dig att sätta igång genast med måleriet. Flört

[Wideudde]
0

underbar slöja, verkligen underbar känsla i målningen, så fridfull samtidigt som hon ser lite hemlighetsfull ut.

[GunillaR]
0

# 15 - Tack så mycket Glad

[AnnikaOhlsson]
0

Är hon till salu??

[GunillaR]
0

# 17 - Oj! Jag vet inte, har inte tänkt så långt ännu. Är du intresserad så kan du pm:a mig, men jag måste få känna efter först om jag vill släppa henne eller om jag ska spara henne för kommande utställning………….Obestämd