Sajtens framtid - viktigt!
Vi är just nu i skrivande stund 127 medlemmar. Jag skulle vilja skicka detta mail till var och en, men tyvärr så finns inte denna funktion.
Jag ser också att det är många medlemmar som har kommit till på sista tiden men som inte presenterat sig.
Frågan är vad ni medlemmar vill ha utav sajten. Är det artiklar, tips och råd?
Är det inspiration och bilder? Tävlingar?
Vad kan göra sajten intressant för dig?
För närvarande är det mest insperation. Har tyvärr inte så mycket tid över för att måla, då jag inte heller hinner göra så mycket utav det andra jag intresserar mig av.
Men sidan ger mig massor av tips och idéer. (Har faktiskt hunnit måla en tavla tack vare denna sajt.)
Tips kan man ju fråga efter om man behöver. Just det här med tema och olika förlagor för varje månad tycker jag är toppen. Då kommer man utanför sitt eget tänk och kan bredda sig lite. Och utställningen var väldigt rolig tycker jag!
Ska filura lite på frågan :))
Det tar tid att etablera en sajt. Det är så mycket information från så många olika håll och medlemmarna har nog ibland annat som drar, så ha lite tålamod.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
# 3 - Jovisst det vet jag. Men jag vet också att det är sajtvärdens ansvar för att sajten håller en intressant och givande profil för medlemmarna.
Därför så frågar jag vad ni vill 
Saiten är fantastisk och jag men min begränsade lilla tid uppskattar den enormt.
Har inte hunnit varit härinne så mycket som jag vill men det blir nog mer tid snart.
# 1 - Det gläder mig verkligen att sajten bidragit till inspiration. 
# 5- Jag vet att du har mycket på gång 
Jag får försöka locka hit lite flera skapande själar så att det kommer lite mera input.
Älskar att se det vi själva gör i olika trådar 
Gillar tips och trix.
Tycker det är enformigt med att se vad andra har och inte har på väggarna hemma o.d.
Så i stort sett så är jag ganska så nöjd med sajten/ kram
# 7 - Tack Spanaren. Jag instämmer helt med din åsikt.
Du sköter sajten med bravur! Jag gillar tips, idéer och tävlingar… men mest att det kan bli diskussioner om olika saker, att alla kommer med sina egna synpunkter och förslag och att vi andra respekterar detta. Den här sajten är topp och det är mycket din förtjänst, Morgaine… du sätter dess prägel.
@->--- till både dig och alla medlemmar
Tack för ordet
... och du... take care out there!
Inga-Britt I-B Gustafsson
# 9 - Tack Ibbe ! Jag tycker också att det kunde vara trevligt med lite diskussioner, och jag får försöka att hitta intressanta topics.
Men samtidigt så är det nog viktigt att vi får hit lite fler medlemmar.
Jag har en blogg och hemsida i zoomin som fungerar jättebra men det var inte det jag skulle säga 
Tittade igen på Dollas fina äpple med regndroppar på. Högerklickade och bilden går om jag vill att spara ned på min hårddisk.
I zoomin som jag är med i så går det inte ens att högerklicka och spara ned bilden.
Varför går det inte att göra så här inne i fokus? Kanske en fråga att spinna vidare på för supporten eller …
/kram
Ps Alla läser inte texten längst ned under den inlagda bilden om rättigheter och så vidare.
# 11 - Menar du att man skulle kunna lägga in ett stopp för högerklickning?
Det där är isåfall något som du måste ta upp med iFokus-killarna. Kanske inte alls någon dum idé om man vill skydda sin upphovsmannarätt.
På hemsidor kan man lägga in en kod så att ingenting går att högerklicka på.
#12 Just precis så menade jag
Inget som du kan ta upp med killarna istället eller …
/kram
Jag ska lägga fram frågan!
#14 Tack 
#11 Fast funkar det inte att högerklicka så kan man alltid välja Print Screen och på så sätt få en "avbild av bilden" så att säga att spara på datorn. Visst, det blir ju nog inte lika högupplöst som originalbilden, men… Att spärra högerklick ger nog ingen supereffekt tror jag.
Och egentligen är det väl fullt tillåtet att spara bilder som man inte själv är upphovsman till men som gjorts tillgängliga på internet, dock är det inte tillåtet att återpublicera en sådan bild.
Precis som #16 säger så kan man spara ned bilder och tet från nätet även när högerklickfunktionen är borttagen. Det finns flera olika sätt att komma runt ett högerklicksstopp.
Visst får man spara ned en bild från internet men man får absolut inte publicera bilden ifråga utan upphovsmannens tillstånd.
/Désirée
Jag är en ny medlem från igår så för mig handlar det om att jag inte än har fått riktigt grepp om hur denna site funkar.
Men om jag ska berätta om vad jag hoppas att denna site kan ge så är det lite av allt när det kommer till mitt framtida konstnärskap. Jag har varit kreativ på olika plan sedan flera år men jag det är först nu som jag har vissa funderingar på att göra något mer av det. Så för mig är allt som kan bidra till detta på vägen av intresse. Kanske särskilt diskussioner om hur man för ut sin konst och allt kring det och att detta kan vara ett forum för att bli bättre på alla område inom min skapande verksamhet.
Jag ser fram emot en mer aktiv framtid på detta forum och i mitt skapande.
# 18 - Välkommen hit Amizonia.
Det är just så vi vill vara. lite och allt. Titta runt bland diskusionsgrupperna eller de som vi kallar för "forumgrupper", kolla på artiklarna (där finns kanske inte så många intressanta än).
Skriv gärna lite om vilka artiklar som du skulle vilja ha. Vad du kan ha störst hjälp med.
Varför inte skriva i en av presentationstrådarna, där du presenterar dig och berättar lite om dig själv, vad du har för projekt och vad du har tänkt i framtiden.

Klart sajten ska vara kvar, här diskuteras intressanta saker, man får tips och kan se vad andra gör. Behövs ju alltid lite input utifrån för att själv utvecklas och kanske till och med prova på nåt nytt som man läser om här. Det är tack vare er här inne som jag vågade lämna in några bilder till en jurybedömnd utställning härom dagen, det får gå som det vill med det, men modet kom härifrån.
# 20 - Det gläder mig att du gjorde det som jag ännu inte gjort. Men det kommer, det kommer 
Det är ju bra om man kan inspirera och peppa varandra 
Fick brev från ABF idag, och jag blev så glad för min akvarell "Sommarstad" kom med på utställningen!!!
# 22 - Gratulerar! Den var ju jättefin! Så glad jag är för din skull 
Jag ska kolla upp om ABF har något på gång till våren! Kanske en annan också kunde få något upphängt. 
#22 Grattis. Kull att få visa upp något.
Insperation, bilder och tips på olika tekniker
Tack för er hjälp och era svar 
Vi verkar ju vara inne på samma linje här i tänket kring sajten. Jag har faktiskt lite artiklar på gång och även medarbetarna. Så vi behåller den linje som vi är inne på och jobbar vidare på detta konceptet.

#26 Låter klokt!