Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettinspiration-och-förlagor
Läst 3823 ggr
[GunillaR]
0

Förlaga för november

November månad är en slags mellanmånad, mellan höst och vinter. Det är mörkt och kanske det inte blivit någon snö än. Juleljusen har inte börjat lysa än - så november är en mörk månad.

Därför tänkte jag att vi med våra färgpaletter skulle skapa något enastående vackert som kan växa i regnskogarna eller i en trädgård på rätt breddgrad, om den får rätt mängd vatten och jord. Samma gäller ju inomhus, men jag har för mig att blomman har svårt för vårt svenska vintermörker.

Denna vackra och sensuella blomma ska bli november månads förlaga och förhoppningsvis även inspiration. Det kanske till och med kan bli en julklapp till någon kär vän eller väninna.

Vad pratar jag om?

Orchidé naturligtvis.

Denna gången har ni tre olika alternativ att välja på.

Det som gäller är målning på duk/pannå eller papper. Eller kritor om det är de rätta.

Inget digitalt denna gången. Det ska vara "äkta vara."

Nu ska penslarna måla så att de glöder!Tungan ute

(För att inte skapa oro så är dessa bilder hämtade fritt - från Photo Express.)

Lycka till!Glad

[Jeremina]
0

Ska jag våga prova Gilla?? Skäms

[GunillaR]
0

- Ska man måla den rakt av bara?

- Näääää!

Bakgrunden kan man hitta på själv. Man kan ju också bara välja ut en del av bilden.  Det finns mycket man kan göra. Man kan klippa och klistra så att man får en helt annan bild, tillsätta en liten vas till exempel. Ge blomman ett sammanhang att vara i.

Själv ska jag göra alla tre , eller försöka åtminstone.

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första

[GunillaR]
0

Andra

[GunillaR]
0

Tredje

[GunillaR]
0

# 1  -  Naturligtvis ska du prova Jeremina!

lenmor
0

Oh! Vilka härliga bilder, ska försöka vara med och måla någon av novemberbilderna.

[Jeremina]
0

Jag ska köpa något att måla med och se om jag kan Skrattande

[GunillaR]
0

Ja vem kan motstå dessa? Flört

[Franko]
0

jag tänkte göra något av andra bilden i #4

[GunillaR]
0

# 10 - Spännade Franko!

[GunillaR]
0

Jag ska i alla fall göra en, ska fundera ut. Sedan ska jag testa i PSP om hur det kan se ut med en viss bakgrund och en viss stil. Jepp!

Det ska bli kul!

[GunillaR]
0

Så här ska jag försöka mig på att få till det. Denna bild är gjord digitalt där jag lagt på blomman och målat resten. Fast jag har ju "kluddat" på blomman också.

Hoppas jag kan få till det så här.

[GunillaR]
0

Nu har jag målat på min variant. Jag vet inte riktigt om jag är nöjd, ska ta ett foto i morgon så får ni bedöma. Orchidér är svåra blommor, både att måla och att odla Skäms

[GunillaR]
0

Här är resultatet hittills. Jag vet inte om jag är färdig. Känner mig inte riktigt nöjd med bakgrunden.

Choklad
0

# 14 Tycker om !!!!!

Ser ut som det är glas emellan motivet och mig..härligt!Glad

# 15 Gillar att vasen är sådär böjd Glad

U R us

[GunillaR]
0

Tack Choklad Glad

Den är kanske inte så dum ändå. Den får hänga nu några dagar och berätta för mig om jag ska göra någon ändring med bakgrunden. Möjligtvis att jag mörkar nedre vänster hörn……….

Vasen är en ren fantasiprodukt. Jag behövde en form som kompletterade blomman. Ska förklara med ett foto hur jag tänkte.

[GunillaR]
0

Jag byggde upp bilden kring en triangel som egentligen blomman själv bidrar till. Sen var det bara att placera det hela.

[GunillaR]
0

Här är den färdiga målningen

Choklad
0

den blev jättefin! Det behöver vi se nu i mörka novembertider…de vita orkideerna som lyser upp..oj den bilden säger mycketGlad

U R us

[GunillaR]
0

Tack Choklad Glad

Ja, jag har jobbat lite med just få fram kontrasterna.

Det kommer nu hänga på väggen tillsammans med sin kompis, denna

Och så ska jag försöka göra ramar tíll dem - i svart.

Choklad
0

Ja det kommer att bli jättevackert!Glad

U R us

[GunillaR]
0

Jag får bjuda sonen på en lunch en dag - en muta för en tur till byggvaruhuset, he he Cool.

Måste ju ha lister och geringslåda