Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 6186 ggr
Allamej
2

Veronicas Tavlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska väl visa vad jag pysslar med utöver pärlorna då.

Denna är ett landskap som jag kände att jag var tvungen att göra. Det drog i mig

Jag målar i olja och vax, oljan för att jag kan jobba länge och vax för att det är en ögonblicklig konstform. Hoppas nån har något att säga.

Och nej, realism är inte mein starka sida

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
2

Den här var en känsla jag hade just då, en lek med färgerna

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
2

Jag målar även i vax. Med vax finns det ingen planering bara rörelser och färg

Allamej
2

Detta är dels min tro och dels min önskan att få fly till mina drömmar, att göra dom till verklighet

Allamej
3

Denna är målad så  tunt med oljan att man kan tro att det är en akvarell… jag ville ha farg, jag behövde färg och lätta former som kunde ge mig ett lyft

[Spanaren]
0

Veronica vilka fina mästerverk Flört

De mjuka färgerna och livet som pulserar fram i dina tavlor … wonderful. Tavlorna lever verkligen i sina olika motiv, så detaljerat men ändå inte detaljerat. Jag njuter Glad

# 3 Är annorlunda med tecken, nivåer och livstunnel. Får mig att tänka på livet och dess olika kunskapsnivåer. Gillar mycket också *ler*

/kram

[GunillaR]
0

Tack för att du ville visa detta underbara målningar. Jag kommer genast att tänka på begreppet Vedic Art. Det finns stor känsla och lätthet i målningarna.

Sen måste jag fråga dig om vad det är för vax du använder och hur du använder detta. Kanske du kunde lägga in en tråd om detta under gruppen "Måleri". Jag blev i alla fall mycket nyfiken.

Allamej
0

Tack :) Kommentarerna värmer :)

Jag skrev en artikel på en annan sajt om vaxmålning, ni kanske får låna den annars kanske jag kan göra om den till er

enola
0

Underbart spirituella skapelser! Vill se mer! :D

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[GunillaR]
0

Det är nog bättre att du själv skriver artikeln härinne. Säg till så ger jag dig rättigheter. Jag tror att många är intresserade Flört

Erdiz
0

jätte fint verkligen.

Men jag funderar. eftersom jag har gjort ljus tidigare. Går det att smälta vax i "gryta" och måla med det där ifrån?

Choklad
0

O så vackra! är helt mållös! Underbart att känna hur dessa tavlor lyfter sinnet…färg, rörelse och stämning i en underbar balans! Glad

U R us

Allamej
0

Tack Choklad :D

Erdizinte i en gryta men med specialverktygen så kan man måla mer realistiskt

Emo
0

Allamej, du gör så fina tavlor också. Vad står på tavlan i #3?

Gillar att du gör dina alster olika.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Allamej
0

Emo, det är Aum, det ursprungliga ljudet och en tibetansk drömsymbol

lenmor
0

Härligt måleri. Känns verkligen att du målar från ditt inrel

Indiania
0

Åh vilka underbara tavlor Allamej! Flört Spännande att du har så brett register!

Skall bli intressant att läsa din artikel.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Allamej
2

Det här är en farlig sajt för mig… inspirationer som jag trodde var glömda kommer upp till ytan och tar med sig sina vänner.

Först ut en tavla som har legat länge… jag har inte kunnat göra den färdig för den var så ockrig, umbrig… ja ni vet… jag skulle göra den som jag hade blivit lärd att jag skulle göra…

Men igår så satte jag mig och jag lade bort dom mörka färgerna coh plockade fram de klara och vips så är tavlan klar.

Jag var inte säker… och jag tänkte onej, jag har sabbat något som kunde ha blivit bra… tills dess att jag hängde upp henne… Jag kan fortfarande tvivla men jag behöver bara gå och se så blir jag säker… den behövde göras så här… med alla sina fel och brister för naturen och människan är fel och berister… det är det som gör oss unika

Allamej
2

Sen har vi ju en sak som jag då och då bara måste göra…

Indiania
0

Vilket sprakeri av färger! Jag blev bara såå förtjust i tavlan i inlägg #17 den gick rätt in! Glad

Choklad
0

Å WOW! den tavlan i # 18! Förvånad

U R us

Emo
0

Nä, varför göra som andra lär en. Det roliga är ju kreativiteten och de egna tankarna och ideerna. Dina alster är vackra och personliga. Naturligtvis tilltalar den färggranna mig. Den är så lysande upp-piggande.

Playja
0

Vohoo! vilken härlig teknik att skapa i. FörvånadSkrattande Kanon häftiga målningar!

Detta blev jag nyfiken på och skall kolla runt på nätet för mer info.

#2 är helt fantastisk tycker jag… nästan lite 3D känsla i.

[GunillaR]
0

Helt underbara är de!

Den undre, där tänker jag på en supernova Flört

Allamej
2

Eftersom Gilla sa att det var ok så lägger jag in de nya tavlorna här för jag är inte säker på nån av dom…

Den här första har hemsökt mig i 2 års tid… det är så lång tid det har tagit för den att komma till denna punkt.

Jag kallar den "I balans"

Allamej
2

Detalj på ansiktet

Allamej
2

Och min absolut första abstrakta tavla… jag vet inte hur jag känner inför den, kan ha något med varför den finns.

Den heter "I smärtan" och visar hur ont jag faktiskt har

Vax och olja

[GunillaR]
0

# 24 - Denna är mycket vacker och speciellt figuren som sitter i mitten med det vackra ansiktet. Henne skulle jag faktiskt vilja se helt ensam på en målning.

Den nedre bilden visar klart och tydligt på smärta. Den känslan har du förmedlat väldigt bra. Men nog tycket jag att där blev ett ansikte i mitten. Och en annan gestalt. Du denna skulle jag kanske kalla för andlig konst!

Allamej
0

Det där ansiktet får en att hajja till varenda gång man går förbi tavlan… min syster tycker att det är otäckt och jag kan förstå känslan… jag är inte säker på om det var dumdristighet som gjorde att jag satte det det eller ett genialiskt drag för även jag hoppar till.

[GunillaR]
0

Jag hoppade också!

Det behövs inget annat på bilden! Egentligen

Freja15
0

Men käre Allamej!

Så vackert du uttrycker ditt inre. Jag blir mållös, såååå underbart! Jag tycker mycket om #17, mycket!

Sluta aldrig att uttrycka dig i färg o form!

Kram från EvaLeva

Allamej
0

Jag kan nu informera om att tavlan i 24 kommer att hänga på socialkontoret här i staden :)

Emo
0

Allamej, så glädjande. Då kan många där beundra ditt verk.

Indiania
0

#31 Grattis vad kul att du får glädja så många i din stad! Skrattande

[GunillaR]
0

# 31 - Jättemycket grattis Glad

Choklad
0

# 31 Grattis ! vad roligt!Glad

U R us

Allamej
0

Jag fann det vara en lämplig plats. Det är rörigt där men någonstans i mitten så måste dom som jobbar där vara fullständigt centrerade.

Tack för gratulationerna

Eija
0

Oj! va härligt Allamej, det är du värd…så jag sänder ett grattis! med…

Lillyblossom
0

Me looooove #2!! Skrattande Älskar, älskar, älskar!……

minda
0

Den tredje bilden slår mig in i själen, herregud så fint!

Din icke-realism är betagande, kanske nuddar den vid din inre-realism Skrattande själfullt och stiligt, lätta och sköna känslor, och även de tunga får den plats de tar. Jag kan starkt relatera till din i smärtan. Den är förfärlig och fin, förfärlig för att man ser att det finns smärta som täcker lite på ljuset (som sagt, jag känner för den, är som att känna igen sig), och fin för att den är estetisk!

Mycket fina verk!

candycandye
0

Så imponerad!vilket härligt sätt du målar på och vilken teknik! Spännande att få veta mer, blev jätteinspirerad! Tavlan i bild #4 är inte till salu?FlörtUnderbar!

Allamej
0

Minda, din recention var bland det mest poetiska jag har läst på mänge, jag bugar mig i vördnad

CandyCandy, givetvis är den till salu, alla mina tavlor är det till ett pris, vilket jag är urusel på att komma fram till

mariatingsund
0

Din vaxtavla är finast i mina ögon. Jag är mycket för rörelse :)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

minda
0

Varsågod, och jag tackar dig för att du delar med dig av dina verk!

Läste artikeln du skrivit om vaxmålningen och det verkar jätte intressant! Hur hög värme håller en vax-tavla förresten?

Allamej
2

Minda, runt 60 grader tror jag :)Man ska inte ha dom i direkt solljus under en glasram har jag fått lära mig iaf. :)

Jag måste visa lite pärlor också :D Jag blev nämligen tokstolt över hur resultatet blev

Inspirationen vad denna klänning

Och detta var mitt smycke :)

[GunillaR]
0

# 44 - WOW!

Hur häftigt som helst! Glad

Choklad
0

# 44

Den får mig att tänka på egypten. Och det tredje ögat..

U R us

minda
0

Åh GUD så fin! Skulle sitta på vilken artist som helst som dekor på en bra show! Helt otroligt fint jobbat!

Allamej
0

Tackar :)

Jag har kommit fram till att jag är inte en sån som klarar av att göra "run of the mill" smycken, sådana som är klara på en halvtimma max… jag blir uttråkad av bara tanken… så mina smycken kommer alltid att vara lite mer… lite extra och med en massa piller och knök :)

minda
0

Det är en bra grej, det. Att kunna binda sig till ett projekt /kreation på det viset är en gåva Glad

[AnnikaOhlsson]
0

Jag är ingen kostnär och kan inget om sånt ö h t, men jag vet vad jag gillar. Och det brukar vara ganska traditionellt. Men jag måste säga att #2 var helt underbar!!! Den tilltalade mig verkligen!!

Underbar!!

[GunillaR]
0

# 48 - Jag tror att jag förstår hur du menar. Jag lägger hellre ner hela min själ på en målning för att den ska bli så bra som jag kan göra den istället för att göra tre nästan lika dana.

Jag har försökt göra detta, att upprepa mig själv men det där blir aldrig bra. Nummer två kan inte nå upp till ettan - så är det helt enkelt!