Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: arbeten-för-kritik-beröm
Läst 2802 ggr
[GunillaR]
0

Är hon färdig nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om ni ser något som inte känns bra i måleriet, eller något som jag inte tänkt på.

Jag ser nu att jag ska justera övergången rygg/axel. En lite justering bara.

Annars - vad tycks?

[Spanaren]
0

Fick jag önska så skulle jag låta lite av håret släppa ut lite från schaletten. Sedan så skulle jag (ser inte din målning i verklighet) önska lite skarpare guldfärg utanför ljusporten.

Annars så är bilden mycket talande och vackert fin/ kram

[GunillaR]
0

# 1 - Du menar att håret liksom ska lägga sig bakom och utanför hättan. Inte alls någon dum idé eftersom jag själv tycker att det fortfarande ser lite stelt ut.

Och guldet ska jag kunna lägga på där!

Tack och kram!

[Spanaren]
0

# 2 Så menade jag Flört /kram

[GunillaR]
0

Jag har bråkat en del med håret för det har inte velat bli bra, men om jag gör sådär så kanske det blir bättre. Tungan ute

[Spanaren]
0

#4 Jepp och tänk bara på hur det långa håret kan glida ut så ofrivilligt ibland *fniss* /kram

Choklad
0

å så fin ! Vem är det som skymtar i trädens öppning ? Jag hade inte lagt på så mycket mer nu, om det vore jag som var målaren.

Kanske lite mera löv..men det är ju jag det..Oskyldig

U R us

[GunillaR]
0

Ja vem är det? Inte vet jag Flört

Kanske lite mer löv………… Man kan ju sätta lite löv lägre och även fler smågrenar som sticker ut.

Jag får fnurla på detta ikväll.

Isa56
0

Hehe Jag tänkte just fråga detsamma. Vem står där och väntar?

Håller med Spanaren om håret.

Hon är så fin.Skrattande Jag undrar vad hon tänker på?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Spanaren]
0

Men vad ska löven dit för?!?!

Det strålar ju ut guldsken från ljusöppningen och jag kan inte begripa varför löv ska tillföras till denna bild?

Jag uppfattar det som att det är en kontakt med typ andervärlden etc.

/kram

[GunillaR]
0

Hi hi, jag säger ingenting men suger åt mig allt ni säger.

Skrattande

Choklad
0

Jo men jag är ju lövtokig iblandOskyldig..men inte behövs det inte…känns som att hon ska möta någon speciell …något hemligt…bilden viskar om magi och och hemöigheter, tycker jag..

Jag förstår inte hur du gör så att det blir sådär "dimmigt"..jag gillar det jättemycket.

U R us

[GunillaR]
0

"Dimman" gör jag av att använda en stor pensel som jag bara lätt doppar i torr färg och så duttar jag över lätt som en fjäder.

Jag tror inte det blir några löv eftersom de skulle ändå försvinna i dimman. Det finns löv där borta i dimman.

Vi får se vad som händer ikväll eller i morgon. Har en stor hög med tvätt som ska strykas och sorteras………..bläääh!

[GunillaR]
0

Nu är hon färdig! Bild kommer i morgon.

Jag gjorde en annan svart färg till håret, blandade mörkbrun med mörkblå istället för den färdiga svarta som jag innan använt. Det gör att det blir liv i det svarta och inte ett "svart hål".

enola
0

Den är jättefin, men det första jag tänkte på var att handen var lite difus.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[GunillaR]
0

# 14 - Jag har jobbat lite på handen ikväll. Men nu ska jag inte peta mera - herregud vad det är svårt att veta när man är färdig!!!

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer hon

[Spanaren]
0

Underbar och rör inte någonting mera Flört verkligen underbar!

/kram

[GunillaR]
0

# 17 - Tack Glad

Nej nu gör jag inget mera.

minda
0

Super GIlla! NU har du fått in lyster i hela hennes varelse!

Djupet i ögonen obetalbart, håret underbart, och ljuset längre fram varmt, disigt och välkomnande!

Hon för mina tankar till såväl en gypsy (glömde tilfälligt det svenska ordet nu Förvånad) som rödluvan.

Som kan ses som en arketyp om man ser på sagor sådär lite psykologiskt. Hon som vågar bemöta vargen med kärlek och klarar sig igenom det på något sätt. Som besitter oskuldsfullhet och styrka, och barnasinne kvar. Som känner till hur det är att genomgå den tunga metamorfosen att överleva att man blir uppäten av vargen och lär sig av det.

Stark, vacker, stolt.

Och jag är stolt över dig Gilla!

Kyss

[GunillaR]
0

# 19 - Åhhh tack SkämsSkrattandeKyss

Jag är ibland lite dålig på att ta emot beröm Skäms

Tack Kyss

lenmor
0

Ingen kan göra gudinnor som du Gilla. Jättefin! Du får väl ha en gudinneutställning så sen.

[GunillaR]
0

# 21 - Tack Lena Kyss

Ja, det finns i mina tankar. Den som blir nästa kommer att vara Morgaines raka motsats, en eterisk varelse. Har funderat på Guenivere från Camelot, som var kung Arthurs hustru. Men hon var aldrig någon prästinna. Men jag för så vad som händer med  henne under skapandets gång. Hon kommer ju ändå till sist att framkalla sig till den hon är och ska vara.

Choklad
0

Hon är jättevacker och nu har jag fått syn på en besökare till…som svävar.

Jag är imponerad över att du är så bra på att måla händer..Glad

U R us

[GunillaR]
0

Jaså, där var fler besökare! Berätta!

Choklad
0

Det finns någon ovanför porten av träd..jag tror att du har gjort en tavla med inspiration från andevärlden Gilla….

U R us

[GunillaR]
0

Oj oj! Förvånad

Jag ser väldigt mycket, bl a något som liknar en dödskalle. Jisses………..

Choklad
0

jag älskar sådana portar som du har gjort ..jag vill bara gå där och finnas..om jag kundeGlad

U R us