Väggmålning från 1968
Den här väggmålningen gjorde 2 unga killar på Hagsätra Ungdomsgård 1968. Är det tidig Grafitti?
Text: De ungdomliga konstnärerna Jan Wallén och Jan Forsman ställde tillsammans med föreståndarinnan Ingrid Isberg (min farmor) , upp för att demonstrera målningen för Siri Derkert (känd konstnärinna).
Har ni gjort detta efter mall, var konstnärinnans första fråga.
Oj, vad bilden blev dålig när den kom in. Kanske du får ta bort inlägget Gilla?

Den ser bra ut när man klickat på den. Urkul artikel! Tack för den :D
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Tack enola att du talade om det 
Det var på den gamla goda tiden, då det fortfarande fanns en framtid.

Haha.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ja ni tanter kanske inte har så mycket framtid kvar men tänk på lilla mig som har all tid i världen! ;) (fniss… :D )
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Tiden är vad man gör den till :-) liten innehållsrik tid är mer tid än lång innehållslös tid. Nu menar jag att vi gamlingar kanske har vår bästa tid kvar, hehe. Och ni unga har ännu mer av er bästa tid kvar. Men med ålder så blir man också lite säker på hur man vill tillbringa resten av sin tid och har kanske mer möjlighet att komma till saken också. Nu var det kanske bara lite dåligt filosoferande på en sån fin fredag kväll…
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Det bästa med tiden är att man kan lägga den bakom sig, vara i den och ha den framför sig - allting på en och samma gång.
(det där kom jag på alldeles själv) 
I alla fall så var väggmålningen mäktig och jag var ofta med när de målade på eftermiddagarna då jag slutat skolan. Jag undrar om den finns kvar?