Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: oljemåleri
Läst 6613 ggr
[Jeremina]
0

En billig tavla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här tavlan köpte jag för 50 kr för 10 år sedan. Visst är den fin? Jag vet tyvärr inte vem som målat den.

Bybo
0

Ja, det var billigt för den fina bilden

[Jeremina]
0

Här är en bild tagen så att man ser hela tavlan med ram och allt!

Bybo
0

Ramen är ju fin den med. Men, finns det verkligen inga initsialer eller namn nånstans?

[Jeremina]
0

Jag ska kolla mer noga i morgon då jag har tavlan i ett annat hus än det jag bor i!

Bybo
0

Ja, det är intressant :))

[GunillaR]
0

Jo men där står ju en namnteckning i rött i höger nedre hörn, eller ser jag fel?

Bybo
0

#6 Tänkte det jag med…

mariatingsund
0

Om det var jag så skulle jag öka passepartout (ha större vitt runtom) och ha en enkel vitlaserad träram för att framhäva bilden som är väldigt fin.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[GunillaR]
0

Håller med föregående talare. Ramen känns helt fel.

Om du ändrar, visa gärna det nya resultatet, snälla!

Glad

lenmor
0

Den här målningen gillar jag. Kolla upp vem som har gjort den och sen kan du skicka fotot till någon konstkännare eller (Buskowskis) och värdera.

[GunillaR]
0

Jeremina, jag gjorde ett litet experiment enligt Marias idé

mariatingsund
0

Mycket bättre. Jag skulle nog göra lite till bredare passepartout, men visst gör det redan jätteskillnad. Den tavlan är suverän. Jag som pratar, har själv fel ram till mina billiga tavlor. Jag målar ju själv o fick massor av min far (som var konstnär - och samlare) så det flesta finns instuvade i vindsgarderoberna, men kunde inte motstå t.ex. denna akvarell

[GunillaR]
0

# 12 - Jättefin! Jag får en känsla av någon stad i Tyskland. Fina färger och perspektiv!

mariatingsund
0

Jag vet inte namnet på konstnären, men kan nästan tro att det kommer från Rumänien eller Bulgarien, men även i Tjeckien o Tyskland finns den sortens gammal byggnation. Jag älskar de varma milda  färgerna och har alltid varit intresserad av arkitektur.

[GunillaR]
0

Jo någonstans i mellan- öst Europa. Jag beundrar alla som kan få husväggar att bli levande, som så här.

[Jeremina]
0

#11 Vad fint det blev. Jag har glömt att kolla vad konstnären heter.

[GunillaR]
0

# 16 - Jag tog bara en höft på bredden på passepartouten, det är också svårt att uppskatta när man inte vet storleken på tavlan. Men det blir helt klart mycket snyggare. Tavlan kommer mera till sin rätt.

enola
0

Fin tavla, bara ramen skulle nog kosta 50kr, bra kap! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[Jeremina]
0

Nu har gubben min och jag provat att lista ut vad signaturen står för och det kan vara: Lyshstelt, Lyshsfelt, Lychsfelt eller liknande.

Någon som har en aning om vem konstnären kan vara?

mariatingsund
0

Lyckstedt? eller Segerstedt, Segerstad? Konstnärernas autograf är alltid rebus.

enola
0

Jadu, ingen aning :D

Min signatur är lite mysko också, det är ett J och M som sitter ihop så det blir mer en symbol än signatur. Blir nog många som undrar vad de är för kråka på tavlan i framtiden… :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Bybo
0

Nu kommer bilden på tavlan fram mycket mer. Gillar stilrena ramar. Fast, ibland är det ju skojsigt med en krussidullaktig ram beroende på verket :))

[Jeremina]
1

Ytterligare en person har provat tyda tavlans signatur och han tyckte att det stod "Lysholm" Förvånad