Är du periodare?
Ja nu menar jag naturligtvis om du har olika perioder i ditt skapande.
Själv är jag en periodare. Jag har nyss haft en period med stilleben, som jag bör ta upp igen eftersom jag behöver jobba på detta. Men nu känner jag att jag börjar glida över i en ny gudinne-period.
Hur är det med dig, är du en periodare?
Gilla skräms inte så! 
Jag tror att de flesta människor har olika perioder både i sitt skapande och även i betraktandet 
/Désirée

Vist har man perioder, just nu är jag inne lite i en chaos period, målar inget föreställande utan kör på med massa färger och former och ser vart det hamnar. :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Ha ha 
Jo jag tror det är så med de flesta, att man är "periodare". Jag märker nog också att jag har olika färg-perioder. Jag tror att detta styrs av känslor och uttrycksbehov. Ibland är det lugna färger och sedan blir det starka kontraster.
Min faster sade alltid till mig att jag använde för starka färger i mina målningar, men det är ju den jag är.

Jag har också alltid haft starka klara färger i mina målningar, men jag känner att jag snart kommer in i en lite dunklare period. Har lite målningar i tankarna som inte tagit form än och de är lite mer jordnära och mörkare.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Enola jag uppskattar mycket dina målningar med intensiva färger, de är så vackra!
Detta hindrar självklart inte att du gör någon annan typ av målning.
Gilla färgstarkt är väl på något sätt = du! 
/Désirée
Jag har också kommit in i en testarperiod, då jag vill testa olika grejer. Jag tror man behöver alla dessa perioder för att utvecklas, men även att få fram det som ska fram vad gäller känslor och uttryck.
*harkel* Då är jag tyvärr nästan nykterist
Var periodare under min barndom
Sen har jag bara haft korta återfall ( en teckning vart 5:e år typ) Just år 2005 var jag riktigt illa ute, då jag målade typ för första gången, och det blev faktiskt några, och sedan dess har jag hållit mig nykter, TYVÄRR 
# 7 - Jag tror det är dags för dig att ta ett ordentligt återfall, med buller och bång 
#8 hahaha…JA!! Jag har ju varit vit i 5 år nu, men har iaf laddat. Så, denna fina sida du fixat kan ju hjälpa mig med att få ett återfall med FÄRG :))))
Vitt är ju egentligen alla färger tillsammans *blink*
#10 Ja, just det har du ju rätt i :))) Då har jag laddat på mig i mååånga år…eller hur blir det *filurar*
*piavims*
Men då e de bar å åk!
Jag vet att det är jättejobbigt att komma igång efter ett uppehåll. Mitt tips till dig är att börja smått och enkelt, bara så att du får upp känslan igen. Ställ inga krav på dig själv för då låser det sig bara, utan välj ut ett enkelt motiv som du målar av.
#12 :)) Tack, ska börja lite så. Det värsta är ju att det är ett stort språng då uppehållet typ infunnit sig jämt *S Men, nu jääälar *fniss*

Jag är absolut periodare :)
Ibland målar jag varje kväll, sen ibland kan det ta upp till ett halvår innan jag plockar fram målargrejerna igen.
Däremot är jag nog ingen som skiftar teknik eller motiv, det är akryl och oftast hästar som hamnar på duken :)
#14 - Jo jag tror nog också att jag är periodare på det sättet. Fast nu verkar det som att jag är inne i en sådan kreativ period som jag inte haft sedan 1995-1996. Och det är helt underbart. Nackdelen är att allt annat får stå åt sidan. Fönster som ska putsas, städning, diskning och allt sådan tråkigt…….. Ibland blir jag också irriterad på att jag måste äta :-)