Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 3241 ggr
Choklad
0

Skiss av indianbild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrr om jag kan få lite kritik på denna indian? Djuren är inte alls klara, bara snabbt och slarvigt tecknade, men det är indianen som jag behöver hjälp med.

Han bara dök upp i tankarna och ville ut på papper…Skäms

U R us

lenmor
0

Jag är ingen tecknare direkt och kan inte ge så mycket feedback på det men hela bilden tycker jag är jätteintressant.

Om jag hade tecknat den skulle jag ha använt den som grund för en målning. Jag gillar när det inte är så exakt, skulle nog inte ha jobbat mer med varken bakgrunden eller indianen.

[GunillaR]
0

Jag håller nog med lenmor här, att du inte ska jobba mer i detta stadiet med bakgrunden. Och att du helt enkelt ska gå vidare med en målning.

Om jag nu ska kommentera hans ansikte så kanske du ska jobba lite mer på hans näsa, att göra den bredare, större. Kolla på någon av alla bilderna i länkarna. Indianerna har också kraftigt markerade kindben.

Så varför inte låta bilden vara som den är och låta djuren komma senare, för de kommer! Gör om ansiktet  på en ny skiss, och bara ansiktet, med mera markerad bredare näsa och bredare högre kindben. Låt sen det andra komma som det vill.

Och plocka fram färgerna! Flört

Choklad
0

Tack lenmor och Morgaine ! Jag har en pannå redo…ska se om jag kommer överens med akrylfärgerna…Flört

U R us