Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettarbeten-för-kritik-beröm
Läst 2966 ggr
Ylva-Li
0

Ylva-Lis tavlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Underbar sajt!
Tänkte visa ett par tavlor som jag har gjort, som jag önskar konstruktiv kritik på. Alla kan vi ju bli bättre. Flört

Först ut en akryltavla med en katt.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Nummer två är en tavla till min brorsdotter, Molly. Den hänger över hennes säng.

(Mer kommer senare.)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[GunillaR]
0

Katten tycker jag är jättefin. Den är enkel, stilistisk och ren. Här ska du inte ha något mer utan den är bra som den är. Intressant också att du gett den en ljus kontur.

Mycket fin som dekorativ konst!

Andra bilden är lite svår att se förutom att man ser det är ett landskap. Jag skulle gärna vilja se fler landskap från dig men på separat målning

Tummen upp! Glad

[Spanaren]
0

Tycker om dina färger och ljuset i dina motiv.

Sedan att ge din brorsdotter att dagens är hennes med allt vad det innebär … fin tanke att alltid få se på sin vägg Glad

Du är duktig/ kram

Ylva-Li
0

Den här kanske det syns bättre på? Alltid så svårt att fota tavlor. Det blänker lätt.

Tack! Skrattande Jag gillar att blanda lite realistiskt och fantasi i mina tavlor. (kommer ni se snart! Flört)
Just nu målar jag mer med promarkers, vet inte om det riktigt hör till konstnär? Eller om det är mer teckning? Det är ju fortfarande med handen så att säga.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

enola
0

Jag tycker de är fina som de är! Är det nått slags tygband det guldfärgade på sista tavlan?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Ylva-Li
0

#5 Ja precis! Har använt mig av band bara. Hade från scrapbookingen jag håller på med ibland, och tänkte det kunde vara lite skoj att blanda. Har fler sånna. Gjorde en liten serie.

Den här är tom såld! Skrattande

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

enola
0

Gillar hur du delar upp bilden, är det nått du kommit på själv? Det ger ögonen lite rum att vila på och det är bra!

Kul att blanda in annat i måleriet, har inte gjort så mycket sånt men flickvännen lade in en kant runt en målning med spets och det vart fint!

[GunillaR]
0

Men du Ylva Li, nu när jag ser lite mera på dina målningar med svart uppe och nere och markerat med kant, så tycker jag det är en mycket bra idé. Och som Enola säger är det spännande att lägga in andra material i måleriet.

Glad

Eija
0

Va kul och se lite annorlunda stil, detta med annat material i tavlan…katten gilla jag mycket

[Spanaren]
0

#6 Snyggt och som jag säger dina motiv lever Flört

/kram

Ylva-Li
0

Tack! Skrattande

#7 Japp, det har jag "kommit på" själv. Ingen aning om andra gör likadant förstås. Tyckte det kändes bra att centrera en mindre bild med svart bårder. Tänkte först måla banden, för att få en egen ram till, men kom sen på att jag kunde väl använda riktiga band!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

enola
0

Har sett lite liknande design när det gäller bårder men det är mest på digitala bakgrundsbilder men inte på tavlor. Men det var ett intressant element och passar verkligen in i din design!

[GunillaR]
0

Jag måste bara prova detta vid lämpligt tillfälle!

Choklad
0

jag tycker om den allra första…tycker om din stil. Den är "enkel och ren" men innehåller så mycket känsla.

U R us