Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettpågående-arbeten
Läst 4096 ggr
Trollvind
1

Keltisk fläta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har alltid varit fascinerad av keltiska flätmönster och nu håller jag på och skissar på en idé som är tänkt att bli nån slags årstidsmandala.

Så här långt har jag kommit än så länge. Blyertskonturerna ska fyllas i med bläck och slingorna färgläggas och så ska det bli bilder i de fyra fälten.

[GunillaR]
0

Den där blir säkert jättevacker när den blir färdig.

Det gäller ju verkligen att ha tungan rätt i mun när man ska teckna dessa knopar och slag, så att man har under/över på rätt ställe. Upplever du arbetet som meditativt när du håller på? (Det sista slog mig bara plötsligt) Glad

Trollvind
0

Jo, absolut, det är väldigt meditativt. Fast så känner jag i och för sig med allt skapande Glad

[Spanaren]
0

Förvånad så underbart Trollvind men vilket petjobb och tur att du är i ett mediativt tillstånd /kram

Trollvind
0

Ja petigt är det verkligen Glad. Fast det gillar jag. Kanske är det kontrollbehovet som får utlopp där haha Tungan ute

[GunillaR]
0

# 2 - Härligt! Glad

enola
0

Häftigt! Jag ser en planet i mönstret, med jordkärnan i mitten och jordskorpan runtom. En väldigt jordande symbol måste jag säga!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Eija
0

Verkligen ett vackert o petigt mönster…den blir absolut säkert kanon, när den är färdig…..

Choklad
0

Oj! vilket arbete! Jättevackert ! Keltiska kors har jag tecknat, keltiska mönster är jättevackra, men svåra…vill gärna se den när den är färdigGlad

U R us

Playja
0

Kan bara hålla med övriga.. så hilma läcker! Skrattande

Tänk att komma in med den där som tatoobjekt som man vill ha gjordFörvånadFlört

[GunillaR]
0

# 9 - Då gäller det att ha en stor och stabil ryggtavla Flört

Jag såg faktiskt en kvinna som hade något liknande tatuerat på ryggen. Den dominerande färgen var turkos. Det var otroligt vackert.

Playja
0

#10… Lät häftigt det där!  Glad

enola
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas du inte tycker illa upp men måste lägga in en av mina första tavlor jag gjorde, den kanske ger dig inspiration?

Jag känner att den har samma "ursprung" som ditt motiv men vi tolkade det olika när vi genomförde informationen!

enola
1

Jag hade faktiskt tänkt att göra rötterna från träden så de efterliknade ett keltiskt mönster, men det vart för mycket "jobb" så jag lät dem bli ett jordlager med grönska ovanpå.

[GunillaR]
0

Mycket vacker enola! Detta är ju "Livets Träd"!

Trollvind
0

Oj vilket underbart "Livsträd" Enola! Jag älskar färgernas kraft och den tvinnade stammen och de lysande blommorna. Som ett Universum inuti Universum. Vackert!