Ej snälla motiv
Jag har under de senaste veckorna gått och funderat på att måla en som skulle heta "bedragerskan/förförerskan" samt en där en kvinna sätter på sig en mask för att dölja vem hon är innerst inne. Masken är naturligtvis väldigt vacker.
Det blir en helt ny grej för mig eftersom jag gärna vill att mina bilder ska vara vackra och visa harmoni och glädje eftersom vi människor är som vi är med krig och elände. Så det känns lite konstigt att göra två negativa målningar för att få ut mina känslor.
Men blir de inte bra så slänger jag dem. Det är ju ett bra terapiarbete, eller hur?
Lycka till. Det är så vi utvecklas. Blir det bra, så blir det och då kan du glädja dig (och andra) med resultatet. Skulle det råka bli mindre bra, så är du i alla fall en värdefull erfarenhet rikare och även det kan vara bra.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Härligt, säger jag!
Det är så viktigt att behandle även de "hårdare" känslorna, och vad är bättre än just konst för det?
Jag brukar riktigt utmana mig med att ibland måla med mina "obehagsfärger" så det är också ett sätt att processa de mindre "positiva" känslorna. OCh det är verkligen roligt att se hur samma tavla är för en människa positiv och en annan negativ! Har särskilt en tavla som jag målade under mycket tryck och smärta, men de flesta andra tycker den är hääärlig och trevlig, hihi!
OCh i konstterapi så brukar man ju föreslå att ha verken tills man "är okej" med dem ,och sedan göra sig av med dem
därför brukar jag också sätta upp mina "obehagliga" verk på väggen, för då startar en undermedveten process just över tex en situations accepterande, eller helande av det som gått sönder i hjärtat. Endel har jag bränt närvjag varit "färdig", andra har hittat nya hem.
Min mor studerade till konstterapeut tidigare, och hon sade att man vet att man är på bra väg i sin "terapi"när tavlan verkligne känns "hemskt". Hon berättade även att vi konstnärer ironiskt nog har MEST problem med att släppa löst och måla "fult" 
Säkert på grund av att vi har dessa estetiska tankar och krav, och då blir det dubbelt så svårt att gå emot det man lärt sig!
Hoppas vi får se din dam med masken, ser fram emot det!
det vackra är inte alltid positivt heller, ofta blir man lurad så det blir en bra symbolik i det hela.
ska bli spännande att få se resultet.
U R us
# 2 - Intressant det du säger minda, så visst ska jag göra åtminstone en av dem. Sen kanske jag inte visar den öppet, det får vi se………..
Vi ska nog då och då våga måla "fult", det tar jag till mig.
# 3 - Och det är sant, att det finns mycket som glittrar som inte är guld.
Intressant Gilla och lämna huvudet hemma och kör bara på utan dina tankar är med. Detta fixar du 
/kram
# 5 - Jag ska våga göra den/dem!
Sen får vi se om jag vågar visa 
Åh vad jag väntar på denna/ dessa tavlor Gilla. Konsten kan levereras på många olika sätt och skiftningar!
Så klart måste du visa dina alster! 
" Var nära naturen - var när dig själv "

Förstår att det kan kännas liksom svårt att visa något man själv inte är kanske helt bekväm eller nöjd med, men vi väntar nog snällt här tills du är redo att sedan visa 
Det är en himmelens stor utmaning judt det steget, och för en del tar det år att komma dit! Man skall vara stolt för varje steg, och varje "misslyckande" som är en lärdom mer 

Ska bli intressant att se hur det blir. Och om du inte blir nöjd så tycker jag du ska slänga dem på mig! :D
Jag brukar också måla rätt snälla målningar, har en tavla som heter Bergakungen som är lite obehaglig kanske, men den är inte klar än.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Det är kanske på tiden att vi plockar fram vår mörka sida i målningarna. För det är ju så att man inte ser ljuset om där inte finns något mörker.
Men enola, inte ska jag slänga något på dig juuueee 

Joo släng allt du kan! Jag bara älskar dina fantasifulla och religiösa målningar! ;)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Ha ha 
Nog har det poppat upp idéer i mitt huvud idag. Ibland får man så mycket inspiration att man inte vet var man ska börja……….