The Freedom Of Speech
Men du, vad var detta för något? Jag har försökt regga in mig på fb, men vet inte vad jag ska göra när jag väl är därinne.
Men så fin den är målningen. Handlade detta om yttrandefrihet, eller?

Det var internationella fredsdagen, och en grupp med konstnärer någonstans i Amerika gjorde en grupp på facebook, så att man skulle göra konst i någon form denna dag, "make art not war"
LINK till fb sidan
Jag började måla (efter en råddig dag med en MASSA program) och släppte huvudet helt lös, och lät komma vad det ville. Sedan bara formades det sig, och ansiktet är inspirerat av ett av mina andra gamla själporträtt (kan lägga upp bild på det bara jag kommer åt ). Musiken är otroligt viktig för mig och jag komponerar, spelar, sjunger uppträder, så det tedde sig naturligt med en mikrofon.
För mig blev den sedan att heta freedom of speech för samma ord som binder oss, kan ju släppa oss fria! Och det är vi själva som har makten att lära oss använda dem för att bygga istället för att ta sönder 
Så jag tyckte att det passade perfekt för fredsdagen. Så många får inte yttra sig, andra hörs inte, vi behöver lära oss kommunikation och så för att få fred.
Oj vad det blev mycekt yttrat nu 
Ja, men det var ju intressant. Skapa istället för kriga. Det ställer jag upp på direkt.