Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettskulptur
Läst 4893 ggr
Freja15
0

EvaLevas keramik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte också visa er vad jag gör i keramik, för det är det jag skapar i mest och allra helst Kyss

Först ut är min shamanka, en kvinnlig shaman. Staven är drivved, ett strandfynd från Gotland.

Freja15
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är några av mina Moder jordgudinnor och i mitten står Väktarna av de fyra väderstrecken.

Choklad
0

de är jättefina! GladJag undrar, de där tecknena du har ritat på dem, vet du vad de betyder?

U R us

Eija
0

Tycker oxå om dina skulpturer…påminner om något, men kommer inte på vilkas figurer….

Freja15
0

Tecknen på Shamankan är runor. Utharken, alltså den magiska runraden som används vid orakel magiskt arbete.

Och symbolerna på moderjordfigurerna är symboler för evigt liv, treeningheten, kvinnan osv.

Alla dessa tecken/symboler och runor är sådant jag får till mig då jag arbetar och således måste de hamna på mina skapelser.

[GunillaR]
0

Åhhh så underbara de är. Jag ser att du använder spiralen mycket. Spiralen är faktiskt en av de äldsta symbolerna som finns. Den kommer ju igen i allting från det lilla universum till det stora.

Emo
0

Vackra. Pryder sin plats, där de hamnar.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[GunillaR]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Little Grandmother om spiraler

[Spanaren]
0

Så underbara motiv som skapar habegär hos mig och alla andra Flört

/kram

[GunillaR]
0

# 8 - Instämmer! Jag känner mycket stort habegär till väktarna av de fyra vädersträcken Flört

Indiania
0

Eva - Lena! Vilket underbart skapande du gör och kan säga att det finns habegär här också! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

enola
0

Spirituellt och underbart! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Freja15
0

Jag tackar allra ödmjukast för era fina ord Kyss

Playja
0

Men oj vilka fina figurer!  Skrattande

Blev x-tra förtjust i din kvinnliga shaman! Vilket härligt ansikte! *tummen upp*