Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettoljemåleri
Läst 7134 ggr
[GunillaR]
0

Gillas katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu är det inte mina katter alla. Tre katter har jag målat en en är en liten vän som gått över i regnbågslandet.

Först min katt Pussi.

[GunillaR]
0

Samma katt som ovan i en annan position

[GunillaR]
0

Kattporträtt som blev en vinst hos sajten Hittekatter, där hela behållningen gick till ett katthem i Helsingborg.

[GunillaR]
0

Porträtt av norsk skogskatt I

[GunillaR]
0

Porträtt av norsk skogskatt II

Choklad
0

Vackra..som att katterna lever..den första tycker jag känns som att den är gjord på glas..

U R us

Indiania
0

Jag förundras över att du får fram personligheten så bra i dina kattporträtt Gilla. De är en njutning för ögonen!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
0

# 5 - Tack så mycket :-) Tyvärr är det ett dåligt foto, så även på bild 2. Min son, som bodde hemma då, hade som ett stort intresse att ta jättefina och nära bilder av katten. Och hon var verkligen en linslus. Så fort man tog fram kameran, så kom hon och satte sig framför.

Min andra katt och den jag har nu, är precis tvärtom. Men en vacker dag ska jag ta ett bra foto på min svarta lilla prinsessa och måla även henne. Vilket är en utmaning. En helsvart katt.

# 6 - Tack Indiania :-) Katter är ju mycket starka personligheter och kan ändra ansiktsuttryck precis efter humör och reaktioner. Hi hi, det finns inget så surt som en sur katt!

Indiania
0

#7 Nej och inget så stönigt heller, de vet verkligen hur de vill ha sin lyxtillvaro. Skrattande

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
0

# 8 - Ha ha, ja precis! Det är katten som bestämmer Glad

Eija
0

Härliga tavlor Gilla…du har som dom andra skriver, verkligen fått in ansiktsutrycket så himla bra, och vilka ögon sen….och man ser att du älskar katter, att dom ligger dig väldigt varmt om hjärtat….

kram

EIja

[GunillaR]
0

# 10 - Tack Eija Glad

Och ja, jag kan inte leva utan katt! Det går bara inte!

enola
0

Alla är verkligen helt underbara!

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

[GunillaR]
0

Tack Enola Glad

Hallongrottan
0

Helt underbara kattmålningar.Den som du vann pris med känns som kissen när som helst ska kliva ur bilden….

[GunillaR]
0

Tusen tack Hallongrotta Glad

Playja
0

Jättefina kattporträtt! Glad

#2 är FANASTISK! vilka ögon du fått till där och vilket behjärtansvärt ändamål den tavlan gick till. *stor eloge från mig*

[GunillaR]
0

# 16 - Tack Playja Glad. Ja dessa katthem kan behöva all hjälp de kan få. Det som kostar är veterinärbesöken.

Jag gjorde tre teckningar som jag lottade ut vid senare tillfälle, där jag tyvärr glömde att fota ena teckningen. Men jag har två kvar som jag kan plocka fram och visa.

Playja
0

#17.. Det ser jag fram emot!.. Glad

Ja… att gå till veterinär är tyvärr kostsamt .. Jag blir alltid "varm i magen" när jag ser att andra bryr sig. Skrattande

[GunillaR]
0

Här är katt-teckningarna som lottades ut.

Först Snowball

[GunillaR]
0

Tinkerbell

[GunillaR]
0

Tufs

EeWeeM
0

2/Där har vi den!Katten som jag nämnde i din gästbok!Jag vet inte vad det är med den där katt tavlan men den har gått rakt in i hjärtat.Alla katt tavlor är jättefina och levande men den där är "något" med.

Jag kan inte låta bli att undra "vad är historien med just den katten"…Flört

[GunillaR]
0

# 22 - Just den tavlan skänkte jag som vinst i ett lotteri på Hittekatter. Hela behållningen gick till Pälsbollarna i Helsingborg. Så den tavlan har fått ett hem att vara i.

Motivet hittade jag i en bok om katter. Men jag kan ju måla fler katter……. ;-)

EeWeeM
0

23//Jag ställde frågan om den var till salu men då hade jag inte läst inläggen utan såg bara kattenGlad så jag tog bort den frågan.

Kan ju bara känna att det var synd att jag inte var på just det lotteriet…

En eloge till dig som skänkte tavlan så vinsten gick för att hjälpa katter!

Jag älskar katter men när min son föddes påpekade doktorn att vi var tvunga att göra oss av med de familjemedlemmar vi hade för att han var allergiskt.

Det var tungt men idag 14 år senare verkar denna allergi försvunnit och därför har vi pratat om om hitta en katt eller fel…den katten som hittar oss får bli en viktigt del i familjen.Flört

Jag kommer definitivt spara din sida för tavlor ifall…;)

[GunillaR]
0

Vad roligt om ni kan ha en katt, för vad vore livet utan katter? Kolla inne på Hittekatter om där finns någon i området där ni bor.

Det var så jag fick syn på min lilla prinsessa, som var en stallkatt någonstans utanför Helsingborg. Två kattungar som kattmamman hade gömt i halmen. Så en stödfamilj tog in både kattungar och mamma. När jag såg fotot av Zenita så föll jag som en fura, det där var ju min katt! Och när hon var tre månader så kom hon till mig.

EeWeeM
0

Ja vi har pratat om att uppsöka katthem i området där vi bor och det lite roliga är att de katter jag haft i livet har kommit in i mitt liv just genom att de kommit i min väg eller helt sonika klivit in för att inte kliva ut igenGlad och jag har även varit fostermamma till katter som sedan fått ett nytt permanent hem,men det var innan min son föddes.Som mest hade jag 14 katter hemma pga tre mammor fick kullar samtidigt.Det var lite jobbigt men härligt!

Som jag sagt till min son om vi verkligen ska ha en katt så kommer den att finna oss.

Det är väldigt tomt utan katter och den dagen för 14år sedan då jag var tvungen att omplacera katterna så kändes det som en bit av mig dog.Låter dramatiskt men så kändes det.

Hur lyckas du få dina kattbilder så levande?Just den bilden jag fastnade så mycket för så hade du verkligen lyckats med att få med "kattens själ" i ögonen.Jag var tvungen att visa bilden på tavlan för min son och han frågade om det verkligen var en målningFlört

Ska kika runt på alla andras alster för att se om inpirationen vaknar Glad

Choklad
0

Du har alldeles eget och speciellt sätt att avbilda katterna, helt underbara! De talar till en ..så levande och vackra. Glad

U R us

[GunillaR]
0

# 27 - Tusen tack Choklad Glad

[Jeremina]
0

Katterna är så fina och du kan verkligen få till dem på duken så att säga Gilla Glad

[GunillaR]
0

Tack Jeremina Glad

Det kan kanske vara så att jag känner extra mycket av katternas själ. Ibland tror jag att jag varit katt i föregående liv.

[Spanaren]
0

#0 Gilla du vet att jag gillar dina kattor, så sug in mitt beröm Kyss

DesK
0

Gilla underbara och personliga katter Glad Är du lika duktig på hundporträtt? Oskyldig

/Désirée

[GunillaR]
0

Jag har gjort en hund och den hade jag lite problem med eftersom han var så väldigt svart.

Här är den, så döm själva Flört

DesK
0

Det ser ut som en Groenendael, en av flera belgiska vallhundar. Den är fin, men känns lite stel jämfört med dina kattbilder. Svart eller vit hund är såklart en stor utmaning och svårt att få till. Ögonen har du fått mycket vackra och likaså öronen är mycket bra, däremot känns pariet nedanför nosen som lite platt. Som helhet är det dock en bra hundbild Glad

/Désirée

[GunillaR]
0

# 34 - Helt korrekt med hundsorten och även din iakttagelse att den känns lite stel. Det är den enda hunden som jag försökt mig på och ärligt talat så känner jag inte hundars själ såsom jag känner katters. Kanske därför den är så "olevande".

Eller så är det brist på träning helt enkelt. Jag är inte helt nöjd med den.

[Jeremina]
0

Vovven påminner om min äldre sons ena hund och din målning är fin tycker jag!

[GunillaR]
0

Jag kunde ju börja med en enklare ras. Denna ras är ju väldigt speciell med sin "höga panna" och "långa nos" plus "lejonmanen". Som ni märker så är jag inte speciellt bevandrad i hundtermer Foten i munnen

Nej nu ljuger jag! Jag har faktiskt tecknat av en hund till! Höll jag på att glömma, men detta är ju bara tecknat.

[Jeremina]
0

Fin flicka och vovve! En tax va?

[GunillaR]
0

Fråga inte mig om hundraser. Tax kanske……..

Men den blev inte så jättebra precis

Ilya
0

Oj vilken talang du har Morgaine!

Dem första bilderna på katterna trodde jag var riktiga fotografier på levande! Enormt fina!

stina63
0

Vackra katter och hundar gilla. Har inte ritat av mina djur ännu. kanske ska testa en dag

[Franko]
0

Jättefina tavlor på katter!

[GunillaR]
0

Tack så mycket för alla "berömsar" Glad

[Franko]
0

Du har sålt många såna va?

[GunillaR]
0

# 44 - Nej, bara dem som finns här.

Erika-A
0

Vilka fina kattavlor du gjort Gilla!!  GladDet är svårt att måla och teckna djur. Har aldrig försökt det själv men det verkar svårt.

[GunillaR]
0

Tack så mycket Erika Glad