Gustav Klimt
Jag tänkte att vi skulle börja med att samla ihop lite kända konstnärer här och visa upp lite av deras verk i deras tråd.
Då Gustav Klimt nämndes tidigare ikväll så fick jag lust att lägga in några bilder av honom.
Sen får andra fylla på om ni kan hitta några som jag inte hittade.
Glöm bara inte att lägga ut länken till sidan där bilden finns.
Nu ska jag leta efter Gustav….
Kyssen känner man ju igen, den finns ju på affischer överallt, de andra har jag inte sett tidigare. Gillar hans stil, fantastisk konstnär.
# 5 - Jo jag håller med, han är en fantastisk konstnär. Ske se om jag kan hitta lite mera.
Bauerngarten mit Kruzifix
Någon eller några av de här hänger på Das Alte Pinakothek i München.
Där finns också, om jag inte minns fel, en väldigt dramatisk målning av Salome när hon får Johannes Döparens huvud på ett fat.
Konstnären, vars namn jag inte minns, har målat hennes ansikte väldigt liderligt och nästan bestialiskt njutningsfullt - man ryser när man ser hennes ansiktsuttryck, konstnären verkligen frossar i hennes ondska och perversa lusta. Den gjorde djupt intryck på mig.
Någon som vet vilken målning jag menar?
# 11 - Då vet man vad man ska göra om man kommer till München 
Men du, det känner jag igen detta med Johannes Döparen. Det får jag forska vidare på!
Wow vilka tavlor.
Just nr 8 medicine den ser så levande ut.
# 13 - Jag gillar också Medicine, den inspirerade mig faktiskt.

Gillar verkligen dessa tavlor, smått surrealistiska men endå väldigt jordnära, härlig blandning
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Jag tycker om trädet..väldigt stark symbolik i dessa målningar…de är lite skrämmande tycker jag
U R us