Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikettpågående-arbeten
Läst 2643 ggr
[GunillaR]
0

Första skissen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta ska bli en kändis, men ännu är det inte hundraprocentligt lik. Det är en grovskiss och en bra början i alla fall.

Det var en stund sedan jag tecknade så jag måste "rita upp" mig lite.

Vet inte om där är någon som kan se vem det ska föreställa. I så fall blir jag jätteglad.

[GunillaR]
0

Ser redan en stor miss………

Men som sagt detta är en mycket snabb grovskiss.

[Spanaren]
0

#1 Du har berättat vem det är Flört så jag säger inte namnet Tyst

[GunillaR]
0

Så får vi se om någon möjligvis kan se vem det ska bli. Höger näshalva är inte alls bra (härifrån sett, hans vänstra) Ska justeras i nästa omgång.

[GunillaR]
0

Jag har jobbat lite mera på skissen.

Nu ska jag börja på en annan skiss, samma motiv. Nu tycker jag att jag lärt känna dragen. Detta är gjort på ett skisspapper som inte tål hur mycket suddningar eller svärta som helst. Det kommer bli åtminstone en till skiss på skisspapper innan jag ger på mig själva tecknandet.

Det är en process…..

[GunillaR]
0

Jag har jobbat klart med skissen (bild kommer söndag) Så nu ska jag börja teckna

Jag tog en bild ikväll med blixt, Blocket stor på soffan så att jag ska titta på bilden och se om där är något som fattas innan jag börjar teckan.

[GunillaR]
0

Och nu ser jag ett fel som jag måsta ändra innan teckningen.

[Franko]
0

Keith Richards ?

stina63
0

Jag känner igen honom men är så dålig på namn,Kyss

[GunillaR]
0

# 7 - Jaaa! Rätt!

[GunillaR]
0

Så här ser den färdiga skissen ut, förutom en liten detalj som jag ska ändra på.

Nu får ni inte se något förrän teckningen är helt klar. Nu ska jag göra om bilden på ett tjockt papper och det kommer ta lite tid. Jag jobbar så att jag jobbar snabbt när jag skissar och långsamt när jag ska färdigställa.

Att jobba med snabba och ibland lite grova drag vid skissandet gör det lättare för mig att få liv och rörelse i bilden. Något som jag lärde mig på de otaliga och ibland plågsamma krokilektionerna. (plågsamt för nacke och rygg, vill säga)

Så här kommer han Keith Richards i färdig skissversion.

lenmor
0

Jättefin, så direkt vem det var.

[Franko]
0

#9 YES jag gissade rätt! Cool

Snyggt skissat !

Choklad
0

# 0

Jag måste erkänna att jag känner ett visst sting av avundsjuka..GUd så duktig du är! Jag vill också…Tungan ute

U R us

Doris
0

Den är jättefin! och jag visste också innan vem du skulle tecknaGlad

Allting är möjligt

[GunillaR]
0

Tack så mycket för beröm :-)

Träning, träning och åter träning, både vad gäller att återge det man ser och att se det man ska återge.

Hallongrottan
0

Den är superbra!

[GunillaR]
0

# 16 - Tackar o bockar Glad