Inspiration och förlagor
I denna grupp kan vi lägga in bilder och målningar som vi hittar och vill dela med oss av, som kan tjäna som inspiration. Kom dock ihåg att om du hämtar bilder på nätet så kom ihåg att bilden måste vara fri att använda. Under "Länkar" så finns några fotosidor där det finns fria bilder att ladda ner.
Det kan ju vara så att man ska måla något men behöver en förlaga. Då kan det vara bra att använda en foto på detta att utgå ifrån.
Ibland hittar man helt underbara målningar som man vill dela med sig av. Kom dock ihåg att fråga konstnären om lov först, så att vi inte bryter mot upphovsrätten.

Åh så underbara bilder, här kommer lite ifrån min egna bildbank :)
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Härligt med underbara inspirationsbilder 
# 15 tycker jag är jättehäftig. Den blev nästan som abstrakt men helt underbar i färgerna. Gör ingenting att den inte är på rätt håll.
# 18 
U R us
#12 och #13 … underbara och helst #13 … En inblick till en magisk värld … tack 
Alla foton ni har satt in säger något fint på olika vis så missförstå mig inte när jag väljer #13 som berörde mig på ett särskilt vis.
# 20
Bilderna är hemma från det "spökhuset" som vi bodde i förut. Där fanns en äng som vi alltid gick på, till och från stan och affären. Den ängen är magisk, skulle inte alls förvånat mig om älvorna dansar där.
U R us