Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: vem-är-konstnären
Läst 75 ggr
Andrew S
1

Vem är konstnären?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min fru har en tavla som hennes morfar köpte för ca 50år sedan i en antikhandel! Nu försöker vi få ett värde på tavlan men ingen verkar kunna tyda vem konstnären är så vänder oss hit om någon känner igen tavlan och signaturen! Tackar på förhand!

• Redigerat 2023-12-07 21:53 av Tarotstollan
Maria
1

Har du kontaktat något auktionsverk?

Verkar vara en svensk text. Kanske någon som seglat med Vanadis?

/Maria

Tarotstollan
0

Lade till en etikett.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Andrew S
0

#1: Bukowskis har kontaktats och ja det är svensk text "Vanadis i Engelska kanalen"

Maria
0

#3 Kunde de inte hjälpa dig?

/Maria

Andrew S
0

#4: Nej även om den blev såld en gång i tiden genom dom! Dessutom så är första svaret "ingenting för oss" så då har vi fått ställa samma fråga igen fast omformulerad! Den har alltså sålts på auktion genom Bukowskis men som sagt de kan inte svara på vare sej vem som målat eller ev värde! Om morfadern köpte tavlan för runt 50år sedan hos antikhandlare som ropat in den på auktion, morfadern betalade runt 8k då vilket var mycket pengar , så är det rimligt att anta att Bukowskis har någon form utav register på genom dom sålda objekt?

Maria
0

Vad märkligt.

/Maria

Andrew S
0

#6: Ja det kan man lugnt säga! För några år sedan så ställde vi frågan om värde, fick aldrig veta värdet men dom ville sälja tavlan med 1500 som utrop! Nu var tavlan helt ointressant och tydligen i deras ögon då värdelös! Frågan är ju då hur en målning kan tappa i värde, har alltid haft uppfattningen att det är tvärt om men jag verkar ha fel där!

Maria
0

Kan du inte försöka på något annat ställe än Bukowskis?

/Maria