Konstnärer iFokus

Konstnärer

Läst 139 ggr
GustavBrodin
5

Önskar kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 18
Förhandsgranskning av bild 2 av 18
Förhandsgranskning av bild 3 av 18
Förhandsgranskning av bild 4 av 18
Förhandsgranskning av bild 5 av 18
Förhandsgranskning av bild 6 av 18
Förhandsgranskning av bild 7 av 18
Förhandsgranskning av bild 8 av 18
Förhandsgranskning av bild 9 av 18
Förhandsgranskning av bild 10 av 18
Förhandsgranskning av bild 11 av 18
Förhandsgranskning av bild 12 av 18
Förhandsgranskning av bild 13 av 18
Förhandsgranskning av bild 14 av 18
Förhandsgranskning av bild 15 av 18
Förhandsgranskning av bild 16 av 18
Förhandsgranskning av bild 17 av 18
Förhandsgranskning av bild 18 av 18

Hej!

Tog tillfället i akt vid senaste föräldraledigheten och började teckna porträtt i grafit. Fastnade för intresset och fortsatte sedan dess men har aldrig vågat visa min konst utåt. Hittade detta forum och tänkte ta tillfället i akt. Ge mig gärna er kritik. Vad kan jag förbättra och hur ?

Tack!

OberonsMatte
0

Jättefina bilder! Först tyckte jag att hundens "kropp" såg lite konstig ut, men nu ser jag att den har en halsduk på sig! (för det har den väl..? Eller…, nu ser jag en "svans" så nu blev jag osäker igen…😳) Det som är nedanför hundens ansikte är ett litet mysterium för mig.

Sajtvärd Katter iFokus

GustavBrodin
0

#1: Tack snälla för kommentaren! Jag förstår din förvirring 😅
Under halsen är valpens mage tänkt att träda fram. Men jag fick aldrig till det med pälsens kontraster, arbetet blev inte helt färdigställt. Den ligger och väntar på bättre tider😅

Tack !

Tarotstollan
0

Jag tycker också att det är jättefina bilder! Vissa ansikten har lite konstig form på vissa ställen men överlag jättebra bilder.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

GustavBrodin
1

#3: stort tack för kommentaren! Uppskattas ! Tror jag förstår vilka ansikten och vinklar du talar om. De där med vinklar och form är ett jäkla krux😅

Sindri
1

Många ansikten är väldigt bra, det är ett par som har lite skarpa konturer kring munnen, annars är det fina skuggningar och mjuka ansiktsdrag. Vad roligt att du kommit igång!

GustavBrodin
0

#5: tack så mkt för kommentaren o kritiken! Tar det till mig 😊

GustavBrodin
3

Senaste projektet. En bild på min yngste son. Lite mer kärlek för mjukheten o sedan en bakgrund till så är jag nog nöjd. Någon som har några synpunkter, tips?

Sindri
0

Han kanske gjorde exakt en sådan grimas, men det ser lite märkligt ut med underläppen som drar så åt sidan. Ibland får man modifiera verkligheten lite.
Hans högra öga är lite ljusare än det vänstra. Fyll i lite mer.
Annars är det en härlig ögonblicksbild fylld av glädje och bus.

GustavBrodin
0

#7: tack snälla för feedbacken!

Stämmer som du skrev, bilden är en "kopia" av fotot varpå minen speglar verkligheten. Ska tänka på att försköna för framtiden.

Ang det ljusare öga så är tanken att det är ljusare då ljuskällan faller mot det ögat. Borde jag ändå fylla i mer svärta i det ögat för att jämna ut ögonens mörker?

Tack!

Sabah
0

Jag gillar bilden, verkligen härlig! 🙂 Nu ser jag bilden i telefonen, den kan ju göra sig annars i större format men jag tycker inte du behöver försköna den, tycker du har fångat ögonblicket bra, både med ljuset och den härliga minen. 🙂

Ser nu att inlägget är från början av månaden, du kanske är färdig med bilden? Visa gärna slutresultatet! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

GustavBrodin
0

#10: tack snälla du! Jag gjorde faktiskt aldrig mer på bilden. Något med de grova fastnade hos mig så jag bestämde mig för att stanna där. 😊

GustavBrodin
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej igen!

Jag fick mig en set färgpennor av frun i julas. Någon som har erfarenhet av färgpennor? Riktigt knepigt men oerhört kul medium har jag märkt!
Dock tycker jag det är svårt att "blenda" färgerna. Någon som har tips?

Sabah
0

#11: Jag förstår, jättefin bild! 🙂

#12 Fina bilder här också! 🙂

💖🧡💛💚💙💜