Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: övrigt
Läst 84 ggr
Tarotstollan
4

Varit och testat ink måleri.

I dag har jag varit och testat att måla med ink.
Jättekul att testa på det och se hur färgen beter sig. jag hade redan innan jag gick dit bestämt mig för att köpa någon flaska, bara för att ha och leka med hemma på några av mina målningar.
Vi som gillar färger inser ju att det inte är lätt av välja vilken färg eller kulör man vill ha när man står där framför alla härliga färger.
Jag hade tänkt innan att jag skulle köpa en av varje av de fyra grundfärgerna men det blev precis tvärtom, jag köpte två stycken pastell kulörer.
Det blev Pearl White och Sky Blue Light.
Köpte också en paddelborste nr 2.

Känner mig nöjd med mitt köp men tänker att jag skulle köpt några fler flaskor men det får bli en annan gång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Staffan
2

Vad är "ink"-färg för något? Hur är den att måla med jämfört med andra färger? Själv har jag bara testat akvarell- och vattenfärg…

// Staffan

Maria
1

Jag är också nyfiken.
Jag har testat akvarell, olja och akryl.

/Maria

Tarotstollan
0

Det är som tusch färg med mycket pigment i.
Skickar en länk där man ser originalfärgen vid numret och den färgrutan under är hur det ser ut om man tar lite vatten i inken.

https://www.annakarolina.se/shop/amsterdam-ink/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amsterdam Acrylic Ink = akrylbaserat tusch. Passar med sin flödiga konsistens flertalet tekniker som t ex skvätt, rinn, mixed media o penselmålning. Detta är såååå roligt, att lägga lager på lager o experimentera. Testa själv:) Här kan ni få inspiration! Hög pigmentering, mycket god färg- & ljusäkthet. Torkar vattenfast. Skaka väl före användning. Matchande färgskala...Read More
Staffan
1

Spännande, det borde man testa! :)