Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: digitalt
Läst 1507 ggr
Dvärgis1234
0

Mypaint hjälp!

Hej :)! Jag har precis börjat använda mig av programmet Mypaint men jag hittar inget funktion där jag kan "måla bakom linjerna" Jag vill kunna fylla i utan att de linjerna jag skissat upp försvinner :(! Kan någon hjälpa mig? Finns det en sådan funktion?  Ps.. har frågat på digitalkonst iFokus också!

Dvärgis1234
0

Dvärgis1234
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

Kadoor
0

Du måste lägga till ett nytt lager som du målar på. Brukar finnas en ruta för det någonstans, vet inte hur det programmet du använder ser ut dock så kan inte säga exakt hur just i det.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Dvärgis1234
0

#3 jag har testat lager grejerna men det är så att man fortfarande kan måla över de svarta linjerna och jag vet inte hur jag ska göra för lager grejen hjälper inte :O!

Kadoor
0

#4 Då måste du flytta upp eller ner lagret i listan med lager för att det ska fungera. :) om det lagret du vill ska hamna under det svarta är överst, så kommer det inte gå att måla under de, då måste du flytta ner det. 
Tänk också på att lagret med svarta linjer måste ha en genomskinlig bakgrund, dvs. transparent, då är den grå-vit rutig. Annars kommer det vita i lagret hamna över det du målar och det kommer inte fungera. 
Hoppas min luddiga förklaring hjälpte. :p

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -