Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: allmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 3571 ggr
jossan...
0

hur säljer du dina konstverk?

Jo som rubriken lyder: jur gör ni? Har ni någon hemsida, eller kör ni via någon facebook grupp? Och om ni nu har någon hemsida hur fick ni då igång den och hur bra går det?

Gud vad bra jag stavar…

Lorita
0

Jag säljer inte

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jossan...
1

okej samma här, men jag funderar kanske på att börja någon gång i framtiden…

Gud vad bra jag stavar…

Vaargen
0

#1 frågan var ju till folk som sålde :P ditt svar ger ju inte så mycket hjälp till TS fråga.

jossan...
2

#3 inte ditt heller;)

Gud vad bra jag stavar…

Lorita
0

För mig skulle det nog funka bäst att sälja om någon annan som gillar vad jag gör säljer och tar provision. Jag har svårt att ta betalt själv men vill inte ge bort det jag gör då känner man ingen uppskattning

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

jossan...
0

ok:) #5 men varför har du svårt att ta betalt, gäller det priser eller är det bara allmänt?

Gud vad bra jag stavar…

Vaargen
0

#4 Nä det gör det inte, och jag ville inte heller hjälpa dig eftersom jag inte har något med denna specifika sajt att göra undrade mer bara.

jossan...
1

#7 jag förstod inte riktigt vad du undrade? men strunt samma;)

Gud vad bra jag stavar…

CamillaS
1

Jag säljer mina grejer. Har en facebook sida där folk oftast tittar in. Ska även göra en hemsida så jag kan ta beställningarna därifrån osv.
Oftast så har det blivit att folk hittar mina saker på internet eller genom någon annan som har tipsat eller så har jag bara visat bilder till folk som undrar vad jag gör för konst och då har dom velat göra beställningar. Så det är väldigt olika för min del hur försäljningen går till. 🙂

Men jag håller med #5 jag tycker också det är svårt att ta betalt. Antingen så säger folk att det är för billigt, eller så höjer dom på ögonbrynen och tycker att det är jättedyrt! Jag kan faktiskt få en liten släng av ångest när det kommer till att berätta priset för det jag gör då jag vet att alla reagerar så olika.😐

Just därför vill jag ha en fungerande hemsida där jag skrivit vilka priser som gäller och kan då hänvisa dom till den sidan för att kolla på priserna och förhoppningsvis kanske slippa några kommentarer. Jag ser det lite som take it or leave it!
Jag tror att det kommer fungera bättre för mig iaf än att behöva berätta priserna till en person personligen.👍

jossan...
0

Ok! #9 men vad roligt ungefär hur ofta får du beställningar?

Gud vad bra jag stavar…

CamillaS
1

#10 Det varierar väldigt mycket. Ibland är det några som beställer samtidigt och ibland kanske jag inte får någon alls på ett par månader. Sen vill jag själv inte heller ta emot för många beställningar då jag ibland kan känna att det bara blir som ett tvång. Så det har även hänt att jag haft beställningsstopp för att orka med dom beställningar jag redan har, men också för att jag ska få göra något eget och bara göra sådant som jag känner för att göra. :)

jossan...
1

Okej! Vad kul!, ja det är viktigt att inte tappa inspirationen!!

Gud vad bra jag stavar…

CamillaS
0

Ja precis. 🙂

Hell
0

Jag har precis startat upp en tictail-butik. Där säljer jag de saker som jag skapar. Prissättning är jättesvårt, och det är väldigt jobbigt att räkna ut ungefär vad en bör ta. Det jag tycker om med en butik är att där står mina priser klart och tydligt, så de som är intresserade behöver inte ta individuell kontakt med mig.

Jag har under en längre tid varit sugen på att sälja det jag gör eftersom att jag tycker om att skapa och det blir liksom saker "över" hela tiden. Dessutom är jag väldigt förtjust i idén om självförsörjande hobby, så ja. 😛

Jag har tidigare ritat mer på beställning, dvs att folk ger mig något de vill ha så ritar jag det. Problemet var att de flesta tyckte det var för dyrt, så jag hade extremt många förfrågningar men kanske bara några stycken som nappade. Det tog tid att diskutera priser med folk, så jag har valt att för tillfället bara sälja färdiga saker. Om nån är exceptionellt trevlig gör jag ett undantag. 😉

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

vevve89
1

Jag gör beställningar, har tagit via Facebook och Instagram. Håller dock mest på att utveckla mig just nu för att få en bra portfolio. Är mammaledig just nu så hinner rita mer än när jag jobbat men har ändå fullt upp. Vilket beställarna varit väldigt förstående i. Kommer däremot under året försöka starta upp ett företag samt fixa hemsida. Kör hobbyverksamhet än så länge.

jossan...
0

#15 ok men det låter bra! ja facebook verkar ganska bra att använda:)

Gud vad bra jag stavar…

NCE*N∆C
0

Lite sen i tråden men…

Har också en Tictail-butik (http://ncenac.tictail.com/) varifrån jag säljer en del. Ställer även ut på gallerier och får lite sålt på den vägen också.

jossan...
0

ok!! Aldrig försent, uppskattade svaret;) super fin konst btw!

Gud vad bra jag stavar…