Kritik blyerts
Kan inte ge någon kritik på detta, bara massor av beröm…
Jag har många idéer till dig som du kan tjäna pengar på om du vill det.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
Tack så mycket, haha! Jag själv ser många möjligheter till förbättring i denna. hehe
Låter absolut intressant, skicka ett pm vettja :)
Grymt jobbat! Måste erkänna att jag faktiskt inte till en början såg vilken av dem som var fotot, och vilken av dem som du hade ritat.
Åter igen, bra jobbat!! 🥳
Bra jobbat, fina proportioner, valörer och bra likhet, men jag tror du kan förbättra en del områden :)
Om du tittar på exempelvisvis skuggformen runt näsborren så är den lite för mörk jämnfört med valörerna vid sidan om och har lite för skarpa kanter. Likaså med skuggan som sticker upp lite där ögat sluts, den är för mörk.
Det återkommer även i skuggorna i och runt örat och vecken i halsen.
Går du över de sakerna tror jag teckningen tar ett steg framåt.
Äldra människor har mycket rynkor och veck vilket gör att de får mörkare markantare skuggor men barn har så mjuka linjer och former och då får man vara försiktigare med de sakerna.
Jag brukar kisa hårt varannan minut och titta på hela teckningen, då brukar jag se valörer och kanter som sticker ut lättare.
Hoppas jag inte var för otydlig :)
Bra jobbat!
så bra !!( finns ofta saker som man kan förbättra som i tex inlägget ovan#4) du är superduktig !! lycka till
Sååååååååååååå snyggt!! 😂
fint! :) är några små skuggningar vid käklinjen och näsan och lite vid hakan som är lite för svaga på din teckning i jämförelse med originalet. extra tumme upp för handen och fingrarna som e så bra! något jag själv har såå svårt för ;p
#7 den övre är den tecknade, den nedre är fotot. För jag förstårinte din kritik om man tittar på bilderna. Jag upplever att den målade bilden har skarpare skuggningar än orginalbilden (men den är väldigt bra gjord!).
Jag skulle vilja säga att det ändå SKA synas att det är en ritad/målad bild och inte ett fotografi :)
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Det beror väl lite på syftet och målet. Man kan förstärka saker i en bild för att förhöja effekten men det får inte göra bilden sämre, en för mörk skugga kan göra modellen äldre eller skapa ett hål som gör att det ser konstigt ut.
Hur väl man än gör det så kommer man alltid kunna skilja det från ett foto, känner det mer som en ursäkt att inte lägga mer energi i verket.
Man lär sig otroligt mycket genom att komma så nära verkligheten som möjligt som man sen utnyttjar i verk längre från verkligheten.
Får säga igen att det är en jättefin teckning och man kan alltid göra det bättre :)
#9 antar att det var mig du svarade på och du verkar kunna dina grejer men jag tycker inte om atjt du kallar mig "lat" då det helt enkelt är min smak. Jag själv skulle aldrig vilja skicka in en bild för att få tillbaka en exakt likadan bild… som porträtt. Det är därför jag uttryckte min sikt om att det inte gör någonting att man ser att den är ritad- Själv pysslar jag inte med sånt här och jag sa inte åt ts att inte lägga ner mer energi i sina bilder. Jag förstod bara inte kritiken om skuggorna (Jag skrev inte som svar till dig) som är skarpa(som du sa i din kritik). Jag upplever skuggorna mer tydliga i den ritade bilden än i fotot. Man får titta noga, det är signaturen som gör att jag iallafall kunde skilja på fotot och teckning ganska snabbt, man får titta ganska noga.
Upllevde att din kritik var rätt men i #7 säger kritiken emot din kritik då den säger att kuggningen är för svag.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Riktigt fin! väldigt fotografisk bild, tycker om hur du har förstärkt skuggor och kontraster i bilden och detaljstatusen är verkligen hög!:)
om jag ska komma med någon kritik, så lite stor kontrast under barnets ansikte och kudden. skuggningen kunde varit ljusare eller mer ut tonande där
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW