Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: arbeten-för-kritik-beröm
Läst 3279 ggr
dragonstar
1

Vad för pris på akvarelle?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag målar en del i akvarell är inte superbra och det mesta är något motiv med vit bakrund och detaljer i svart och vit turchpenna.

Är sjukskriven så spenderar vissa dagar med att måla. Skulle vara kul att få in lite pengar åtminstonde till nytt material.

Lägger in några bilder, tar gärna emot kritik, vad kan förbättras och vad är bra.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
0

Ansikten är något jag gör mycket. Jag målar alltid stora ögon och överdriver, det har alltid varit min stil =)

dragonstar
2

Älskar att måla med mycket starka färger och olika stänk och rintekniner.

[vanja123321]
0

Så snygga bilder! 👍 😂

dragonstar
0

Hitills har jag blandad kvalitet på papper. Kom gärna med tipps på bra märke. Målar mest på A3 vilket alla bilder ovanför är på.
Mina färger är halvkoppar Winsons & Newton.

Turs har jag hitills använt vattenfast men har tyvvär inte koll på om den är syrafri eller inte. Tänkte att jag skulle föröka tänka på de framöver.  (vad rför bör jag använda syrafritt?

dragonstar
0

Puttar lite =)

Magisk
0

Snygga. 😃

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Gur4m1
0

Jag älskar också att måla med rinnteknik med akvareller och färgglatt ska det va! Älskar dina akvareller :) Kan däremot inte säga vad du ska ta för dem. När jag satte pris på mina akvareller (A5 och neråt i storlek) så tog jag i baktande (och då tyckte folk fortfarande att priserna var på tok för låga):

1. tid jag lagt ner på jobbet och en timpenning, låt säga 50-100 kronor i timmen? 120? :D

2. Materialåtgång, så håll koll på det. Gör du målning på ett dyrare papper, ja då blir ju målningen dyrare.

3. Inramning om du gjort en ordentlig. Jag brukar bara snabbrama in mina i secondhandramar och hemmagjord passpartout i något enkelt material som framhäver tavlan fint men är billigt för mig - så får den nya ägaren spendera egna pengar på inramningen och rama in den som de vill ha den. Men har du spenderat 300 kr eller mer på inramning så ska du få igen även de pengarna :)

Akvareller där jag bara "lekt" och inte tagit speciellt lång tid eller var någon produktionsostnad låg runt 250-350 kr styck (små tavlor i storlek). Mina dyraste låg på 900-1500 kronor- tavlor strax över a4, målade utomhus i några timmar på bra papper. På tok för billigt, fick jag höra senare. Men då hade jag räknat in tid och materialåtgång. Utställningen kostade ingenting på ett bibliotek som skötte all PR. Säljer man över nätet så har man kanske lättare att hitta "rätt köpare" som är redo att betala mer för det där lilla extra.

Jag hade gärna köpt fågeln t.ex om jag nu hade den ekonomin att jag kunde köpa konst  ;) Så om jag haft pengar skulle jag kunna tänka mig att ge över 500 kronor för den.

Folk som ofta söker och köper konst verkar vara företag och kommunen :) Både osm investering, stöd för lokala artister men också för att smycka sina ofta, rätt tråkiga, lokaler :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

dragonstar
0

Tack gav mig en myket bättre inblick =) I dag fick jag hem 20 akvarellark på A2 stprlek Lycka !!!

Får allt se vad det blir utav det, men håller mycket på med ansikten.

dragonstar
0

#7 vill gärna se dina bilder =)

Gur4m1
0

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com