Konstnärer iFokus

Konstnärer

Etikett: allmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 1648 ggr
Pelle Långlös
0

En teknik eller?

Skall man som konstnär hålla sig till en teknik? Tänker på att bara måla med akryl eller akvarell eller pennor osv. Jag har flera saker men jag kanske borde satsa på en teknik för att förbättra mig?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Odd
0

Personligen är jag urkass på att hålla mej till en teknik/stil, går folk igenom mina tavlor tror de att det är olika människor som har ritat dem. Har fortfarande inte hittat min egen stil. 🤦‍♂️

Kan väl både vara bra och dåligt att ha en blandad teknik/stil, är ju inte så bra om man vill göra något specifikt med sin konst och bli uppskattad för en speciell stil. Men det är bra om man vill lära sig behärska olika stiler och tekniker för att kunna bygga ut sin egen.

När det gäller att jobba med olika medier tycker jag bara att det är bra att man testar olika saker, sen ska man ju självklart inte tvinga sig själv att jobba med något man inte tycker är kul. Jobbar själv med akryl, vattenfärger, färgpennor, tusch, kol, blyerts, sepia, airbrush och lera. Det är helt beroende på vilket humör jag är på och jag blir bara förbannad om jag känner för att använda något särskilt och jag inte har det hemma. Då är jag genast nere på Färg och Tapet lagret och köper det 😂

Man kan använda olika medier på samma tavla också, t.ex vattenfärger och akryl är jätte roliga att använda tillsammans för att få den där fina vattenfärgs känslan men sen använda akryl på detaljerna och för att få mer täckning på vissa saker.

Så jag tycker att du ska göra vad du känner för, tycker du att du behöver öva mer på en sak kan du ju göra det, men tvinga inte dig själv. Det blir nästan aldrig bra om du verkligen inte känner för att göra det. Skapa ska vara kul, ingenting man gör för att man känner sig tvungen att bli bättre på. Även om det är bra att känna att man vill förbättras, gör det på ditt vis och jobba med det du tycker är kul 🙂

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Pelle Långlös
0

Tack.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

LinDajSon
0

Ju bättre man blir, desto mindre roll spelar det vad man har i handen. Penna eller pensel kvittar efter ett tag. Se till att arbeta i både färg och svartvitt oavsett vilket medium du använder dig av, det svartvita ger dig större insikt i kontrastarbete och färgen ger dig insikt i nyanser. :)

Pelle Långlös
0

Tack. Skall se var jag kan hitta på.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Lorita
0

Jag skulle aldrig binda mig vid en teknik, mitt skapande är ett ända stort experimenterande, just nu håller jag på en hel del med glas. 

Men i huvudet börjar det bli trångt med tankar om vad jag kan göra av ull igen och hur jag kan kombinera ull och glas

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Pelle Långlös
0

Blir man bra av att hålla på med olika tekniker? Jag vill inte heller binda upp mig på en enda.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Odd
0

Man kan använda sig av allting man lär sig av olika tekniker på alla medier. Så ja, genom att testa många olika saker blir man bättre på det man vill hålla på med 🙂

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Pelle Långlös
0

Aha okej.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Yllhilda]
1

Jag tycker inte det spelar någon roll. Känner du passionen för det(mycket viktigt enligt mig) så är det bara att köra på! Du kommer ju oavsett sätta din egna prägel på vad du än gör.