Hur förbättrar jag detta?
Skulle fortfarande uppskatta lite tips på detta 😇

Jobba mer med skuggor
#2 Ja, mer tydligare skuggor behövs verkligen. Glömde av det när jag ritade dessa 😛
Lämna mer ljus i själva kollisionen, det utvecklas mycket värme med hög energi vid en kollision. Du kan använda det ljuset för att urskilja stenar o skit som flyger ut från kollisionen. Streck är ju bra för att markera riktningen såsom du redan har gjort.
Men hur ofta har man med blotta ögat sett planeter krocka? Du kan ge fantasin stort utrymme här och inte fastna i att det ska bli så "realistiskt". Fast jag vet inte vad du har tänkt med bilden?
Jag har gjort lite fler skisser lite senare när jag tagit till mig tips från några men jag glömde att lägga upp den här 😛
#4 Anledningen till att jag vill kunna rita det är eftersom jag behöver ha det i en comic jag gör där kollisionen mellan Theia och jorden gör väldigt mycket på sig (det är en teori om hur månen skapades, googla om ni vill veta mer om det) 😛 Men har snart ritat klart de sidor som jag behövde ha kollisionerna på och när de är klara kommer jag lägga upp dem här så ni kan få se 😉
Nu tycker jag det ser mycket bättre ut :) Gillar särskilt nr. 4 !
Glöm inte att du är älskad och helt underbar!
Tack 😍
Något jag skulle göra som jag ser att många andra med har ritat upp är att rita skräp som flyger från planeten, träna även på att rita tryckvågor, det ger en känsla av mer kraft i kollisionen. Ljus är med viktigt!
Något som även kan se bra ut är om du ritar så att den stora planeten täcker delar av den lilla med stenplattor till exempel, så det ser ut som att den lilla krockat och åkt in i den stora.
Lycka till! och hoppas att jag hjälpte!
#10 Väldigt bra tips som jag kommer ta lärdom av men kommer nog inte tillämpa dem på ett bra tag då jag fortfarande är trött på att rita kollisioner i allmänhet nu XD Men ändå väldigt bra tips 😉