Annons:
Etikettakvarellmåleri
Läst 1624 ggr
[EM_L]
10/30/18, 6:18 PM

Börja teckna med akvarellpennor.

Hejsan svejsan!

Är ny på denna sajten och en  tjej som älskar att teckna och måla.

Jag tecknar främst med blyerts och det blir mest naturbilder i sådana fall.

Jag vill prova att teckna med akvarell då jag provat lite smått på någon bildlektion och fastade för det😃

https://www.slojd-detaljer.se/sortiment/teckna-mala/pennor-kritor/akvarellpennor/rembrandt-aquarell-5555

Är mest sugen på de akvarellpennorna i länken.

Vad har ni för erfarenheter gällande akvarell måleri?

Tips?

Och såklart bilder på era målningar och teckningar.

Skicka gärna med länk till de pennorna eller akvarellfärgerna som ni använder!

Tack i förhand!

Annons:
Dextersss
11/17/18, 8:14 AM
#1

Hej MEML 

Jag är har hållit på ett tag med måleri, och det kan vara lite individuellt just med akvarell pennor här finns en uppsjö, vilket gör det lite svårt det handlar mycket om pigmenten å hårdheten tycker jag själv, dock har jag aldrig testat LYRAS. 

Har använt alltifrån billiga till högkvalitets pennor, ett märke att rekommendera är ,faber castell lite dyra men ger ett bra resultat tycker jag . Annars är det bara pröva sig fram.

https://www.penstore.se/faber-castell/akvarellpennor-albrecht-durer-24-set?gclid=CjwKCAiA8rnfBRB3EiwAhrhBGk4Wxq8K6zjIaV0MrkGjW-V5YeeZCceevtKu8b0oFtai5AUb852cpBoCUn0QAvD_BwE 

Vänliga Dext

Simma lugnt!

CamillaS
12/31/18, 11:21 AM
#2

Jag har inte målat massor med akvarellpennor eller akvarell. Har ganska nyligen börjat med just akvarell faktiskt.
Mitt första akvarell set jag köpte var mina Winsor & Newton 12 st. halvkoppar som jag målat med ett tag. Men jag jag har börjat känna att jag vill få mer ut av färgen så nu i mellandagarna investerade jag i ett set av Schminckes akvarellfärger också halvkoppar 12 st. Har inte hunnit måla med dom jättemycket. Men det lilla jag målat med dom så var det verkligen en otrolig skillnad i pigmentet och känslan att måla med dom. Men som sagt är också nybörjare så är i lärningsfasen när det kommer till Akvarell.

När det kommer till akvarellpennor så använder jag mina Caran D'ache Supracolor soft vilket är väldigt bra pennor, men tyvärr kostar dom även där efter.
Jag har även några Albrecht durer som #1 länkar till i sin beskrivning och jag skulle nog också satsa på dom än dom som du länkar till. Jag har inte använt dom pennorna visserligen men Faber-Castell är ett välkänt märke så man vet lite mer vad man får. Kolla lite på olika youtbue klipp där dom visar dom båda sorterna så kan du kanske avgöra det själv sen. :)

###

[EM_L]
12/31/18, 6:46 PM
#3

Hej igen!

I förgår så köpte jag faktiskt de som är i länken och är faktiskt nöjd med dem.

Lite svårt, men har även andra pennor som inte är akvarell som är vattenlösliga.

Derwent Graphitint pencils.

[EM_L]
12/31/18, 6:56 PM
#4

Men finns det något speciellt man kan tänka på för att ens målning/teckning ska bli bättre än om man hade gjort på det sättet när man tecknar med akvarell pennor?

[EM_L]
12/31/18, 7:42 PM
#5

Och sådan penngalning som jag är nu så letar jag efter akvarellpennor från faber castell… vill köpa i butik.

Men en butik som heter Drewex(har aldrig varit där) Säljer pennor.

Min bildlärare tipsade om den butiken.

Någon som möjligtvis vet om de har dessa Faber-Castell Akvarellpennor Goldfaber Aqua 12-set i  Drewex butiker?

https://www.penstore.se/faber-castell/akvarellpennor-goldfaber-aqua-12-set

Eller någon som vet var man kan söka för att hitta deras sortiment? För jag hittar den inte!

Upp till toppen
Annons: