Annons:
Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 1717 ggr
Terato
1/19/18, 9:19 AM

Beckers fixativ med akrylgouache?

Har precis hittst in i akrylgouachens värld. Väldigt roligt är det men också lite svårt eftersom färgmatchning ii princip är omöjligt med gouache som torkar till en annan nyans beroende på hur mycket vatten osv. man tillsätter. Men jag har börjat experimentera med färgpennor och insett att det är ett fantastiskt komplement till gouachen. Dock uppstår problem när jag ska måla över färgpenna. Vaxet löses till viss del upp och om jag ritat med mörka färger så glider pigmenten iväg ut på resten. Därför funderar jag över om jag på nåt sätt kan fixera färgpennan med nån trsnsparent lösning. Matt medium skulle ju kunna funka men misstänker att det vore bättre att spraya med fixeringsspray. Såg att det fanns en burk från Beckers på Clas Ohlson. Tror ni man kan använda den "lager på lager" liksom för att kunna varva gouachen och färgpennan? Och brukar fixativspray vara matt? Tacksam för synpunkter! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Annons:
Terato
1/19/18, 1:12 PM
#1

Hittade Krylon Workable Fixatif Spray på HLStore som ska funka på både gouache och färgpennor så den får det bli! https://hlstore.com/brands/sprayburkar/krylon/krylon-workable-fixatif-400ml/

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Upp till toppen
Annons: