Annons:
Etikettförsäljning-av-konst
Läst 1597 ggr
Cecilia.S
2018-01-13 17:00

Sälja digitala målningar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Hej på er alla!

Jag har nu under den senare tiden fått många förfrågningar och önskemål om att jag ska ta emot beställningar mot betalning på digitala målningar. Det jag riktar in mig på är djur och människor, främst hästar dock, och den tid jag lägger ner på varje målning varierar mellan cirka 16-26 arbetstimmar. Jag är mycket noggrann med detaljer.  Den färdiga målningen är högupplöst och i tillräckligt stort format (med goda marginaler) för att beställas hem som en större tavla eller för att användas som bakgrundsbild m.m. 

Vilken summa skulle ni kunna tänka er betala för en digital tavla, då ni skickar in en högupplöst bild som målas digitalt? Jag lägger upp fyra exempelbilder på digitala målningar som jag tidigare har gjort, dock i litet format och med sträck över för att skydda dom. 😊

Skriv gärna vilken summa ni tycker skulle passa till dessa bilder. (Bild 1: Brun häst, Bild 2: vit häst, Bild 3: vit häst med människa, Bid 4: människa)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
[KatarinePierce]
2018-01-13 17:40
#1

Oj hade helt klart kunnat betala 700 kr för dem. Ser så verkliga ut

Cecilia.S
2018-01-13 17:42
#2

#1 Tack för ditt svar! 🙂 Jag inväntar fler svar så att jag får ett lite bredare perspektiv över det hela.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

[polkagris1994]
2018-01-13 18:31
#3

hade inte gett mer än max 500, men sen åter igen när det är för likt ett foto tar jag hellre ett riktigt foto. Gillar när det ser lite målat ut.

Kirnzy
2018-01-13 18:53
#4

Jag håller nog med #3 om att när det är för likt ett riktigt foto så skulle jag nog valt ett riktigt foto.. Den bruna och den vita hästen är helt underbara! De ser verkliga ut och otroligt bra gjort, men samtidigt ser de inte ut exakt som kort, vilket enligt mig gör de bättre. Jag skulle kunna tänka mig att betala runt 500 för en sån, kanske mer beroende på vad det är för bild. De andra två, de utomhus, är för fotolika enligt mig, men några hundra skulle du nog kunna få. Men det är smådetaljer som gör det, så jag tycker det är svårt att säga ett exakt pris.. Jag skulle gärna betala en del för en sån bild på min gamla häst, men tyvärr har jag inga bra bilder på honom.. Alla är verkligen otroliga och du är jättteduktig, hoppas inte du tar illa upp.

[polkagris1994]
2018-01-15 00:00
#5

#4 har faktiskt exakt samma tankegångar som dig, bilderna på hästarna ser man är målade så jag hade hellre betalat för en sådan djurbild kanske på en eventuell hund jag ägde eller något. (ska skaffa hund snart tror jag) jag hade säkerligen kunnat betala 500+(lite mer?) men inte mycket för det. Dem bilderna på människorna är för fotolika då tar jag hellre ett riktigt foto bara, men jag vet ju folk som gillar när det är väldigt fotolikt också så smaken är ju inte densamma för oss alla =) Hoppas de är ok att säga mina åsikter #0

Cecilia.S
2018-01-15 08:11
#6

Tack för era invändningar 🙂 Jag själv föredrar att få de så realistiska som möjligt, men sen är det upp till kunden att välja hur pass realistisk den beställda målningen ska vara. Det gäller trots allt att göra kunden så nöjd som möjligt. 😊

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
[polkagris1994]
2018-01-15 09:37
#7

#6 Får jag fråga varför? vissa bilder är ju identiska med ett riktigt foto, varför inte bara använda ett riktigt foto då? jag trodde hela charmen var att det ser målat ut även om det ser väldigt realistiskt ut om du förstår hur jag menar?

Cecilia.S
2018-01-15 16:38
#8

För att det är en större utmaning :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Upp till toppen
Annons: