Annons:
Etikettoljemåleri
Läst 2006 ggr
[HundochKatt]
2017-02-18 14:42

Min första oljemålning + frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort klart min första oljemålning sedan jag gick i grundskolan 1979-80. Min andra målning om jag ska vara helt korrekt. Inte perfekt men jag är nöjd med den med tanke på att jag är nybörjare. Inspirationen kommer från bla Gary Jenkins. 

Nu till frågorna jag har och jag hoppas att någon/några kanske vill svara på dem. 

Målardukar är ju dyra om man inte ska köpa något billigt på ex. Dollarstore (vilket jag inte vill) och tänker variera lite med pannåer från konstnärshandeln. Förutom att skillnaden är ramen, är det några andra skillnader kvalitetsmässigt? 

Har redan fått flera förfrågningar om den här är till salu bland mina vänner och bekanta, vilket den inte är men jag kommer ju att måla fler säkerligen. 

Prissättning är ju en svår fråga därav och man vill ju inte bara ha för materialkostnaden utan för arbetet också. Tjäna lite på det så att säga för att kunna köpa mer material. Vilket pris skulle ni sätta får en sådan här tavla? Storleken är på denna 41x33 om det har någon betydelse. En prisidé?

Annons:
penke
2017-02-18 15:09
#1

va ´kul 🙂

det vore hemskt att måla den perfekta tavlan,
 vad ska man då göra sedan.. ?
 (en sämre tavla)??Förskräckt
duk finns på rulle, klipp av, fäst på en skiva och måla
rama i efterhand
det kan bli prisvärt
eller,
 köp på loppisar/second hand, fyndlådan
en packe att grunda över..🤫

duk och färgkvallitet är inte SÅ noga..
om du inte tänkt de ska hänga  på Louvren i århundranden  😃

har du inget "namn" som konstnär så kan det nog vara svårt  att gå med vinst
 men, du kan nu vara med att ..*sätta ditt värde*

   penke
hobby-målare.. så svar  är därefter,

[HundochKatt]
2017-02-18 15:20
#2

Det är ju givetvis mitt mål att hänga i Louvren bredvid Mona Lisa. 😉