Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 1612 ggr
Panki
1/30/17, 10:41 PM

Akryl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har efter långt uppehåll börjat på att måla igen. Vill gärna ha kritik på denna som jag håller på med. Den är inte klar ännu. Målar på en gammal masonitbricka med träram

Annons:
Tarotstollan
1/30/17, 11:20 PM
#1

Svårt att se men den ser fin ut tycker jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Sindri
1/30/17, 11:40 PM
#2

#1 av: Tarotstollan

Om man klickar på bilden så visas den rättvänd, och går även att zooma in.

Jag tycker renarna är fint fångade med enkla drag. Behövs inte så mycket mer.

Tarotstollan
1/30/17, 11:58 PM
#3

#2. Den är fortfarande felvänd, den ändrar sig inte.
Däremot kan jag ju förstora den.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

greenseng
1/31/17, 12:58 AM
#4

  Märkligt. Jag får den rättvänd när jag klickar på den.

Det verkar som om iFokus av någon märklig anledning inte vill rätta till denna bug när det gäller jpg-bilder. Vad de nu kan ha för användning av att bilderna blir felvända? Mer än jag kan begripa med min limiterade intelligens.

Ett förslag: testa png-bild istället. Tar lite mer plats men de flesta går nog in i alla fall. Har för mig att de faktiskt blir rättvända då.

Om man absolut måste använda jpg-format så kommer det antagligen att fungera om man ser till att bilden blir bredare än höjden. Man kan t.ex. ha en bred svart ram kring bilden. Vilket naturligtvis har till följd att bilden blir mindre i de flesta fall. Men om man har en blog eller hemsida så kan man ju länka till bilden där.

Eller så är det något jag inte känner till om när man lägger upp bilder på iFokus.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Panki
1/31/17, 6:39 AM
#5

Jag försökte själv rotera bilden innan men gick inte få den rättvänd. Såg den blev rättvänd då jag klickade på den. Konstigt. Vet inte hur man fixar detta då den är tagen via mobil. Ang. Bilden så tycker jag att jag borde ev.målat renarna längre ner för att slippa allt tomt och vitt nertill i bilden. Känns inte bra att fylla ut med buskar eller nåt annat nertill. Vad tycker ni? Bör jag lägga in något nertill i bilden?

Sindri
1/31/17, 8:04 AM
#6

Nej, jag tycker absolut inte det. Det är ju en "rymd"  nertill som möts av "rymd" i himlen upptill.
Man får inte glömma att tomrum också ger sitt till en bild. Det kan bli plottrigt om du målar mer. Jag gillar enkelheten och stramheten.

I fjällen finns ju rymd och tomhet - det är det man fascineras av.

Annons:
Mando
2/1/17, 12:31 AM
#7

Jag hade gärna sett mer av den där fantastiska himlen du fått till. Väldigt fina färgval där tycker jag. Om du vill balansera upp tavlan lite neråt så kan du kanske bara sätta in några avtryck från klövarna eller så nedåt åt höger, eller något ljusstänk av den röda tonen du har i himlen?

Det enda som sticker mig i ögonen är att du verkar använt en köpt svart färg direkt ur tuben om jag inte ser fel? Kolsvart finns i princip inte i naturen och inte i skuggor den tiden på dygnet. Om du hade tagit färgen du ville använda och bara blandat i lite svart så hade det ändå sett svart ut mot allt det ljusa runt omkring. Annars tycker jag att det är en väldigt fin bild, med bra djup och härlig stämning! :)

Panki
2/1/17, 9:20 AM
#8

Tack så mycket alla . Och tack Mando ja jag tog svart direkt ur tuben nu har du lärt mig något bra. Skulle nog behöva en kurs får kanske gå någon när jag blir "statsanställd😁". Försökte fortsätta tavlan igår kväll men humöret var inte med mig och penseln-- så jag lade ner allt igår kväll. Har de flesta här gått konstkurser? Känner att jag verkligen är amatör men roligt är det att försöka. Tack så mycket för ert stöd och idéer. Det hjälper att våga mera. Bör man lacka akryl målningar någon som vet ?

Panki
3/9/17, 7:51 PM
#9

Nu har jag försökt dämpa ner det svarta i bilden. Tror jag nöjer mig så här eller …? Tar gärna emot synpunkter

Panki
3/9/17, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10
Panki
3/9/17, 7:52 PM
#11
Sindri
3/9/17, 10:17 PM
#12

Jättefin!

Panki
3/10/17, 2:26 PM
#13

Tack Sindri. Så kul att göra utmaningar. Gjorde denna i går kväll synd bara att det är svårt att se på avstånd då jag nyttjar köksbänken då jag målar. Ångrar nästan att jag måla dit fiskaren. Har inte så fina penslar så spö och rev blev så grova. Har någon tips på fin pensel med stadga i borsten?

Annons:
Panki
3/10/17, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14
Panki
3/10/17, 2:26 PM
#15
Upp till toppen
Annons: