Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 1511 ggr
Trasselina
2017-01-11 19:34

Åsikter mottages gärna - hur får jag djup i bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har tecknat o målat lite i akvarell tidigare. Nu kände jag lust att prova på akryl. Fick lite färger i julklapp 😀😀. Skulle vilja ha lite tankar och åsikter på denna målning då jag själv inte är nöjd…..

Annons:
_Fisken
2017-01-15 00:54
#1

Bra fråga!  Jag försöker lära mig genom o kolla Youtube. Där finns en massa filmer…

OTR Sims
2017-01-22 04:31
#2

Skuggor och highlights gör jättemycket för djupet, kolla några videos om det. Skuggor tenderar bli blågrå, tänk på det så du inte gör de svarta. Lycka till!

_Fisken
2017-01-22 11:01
#3

Jag skulle ha lagt mycket svagt "blågrått" på himlen straxt ovanför blommorna, i horisonten typ under o bakom orange-gula trädet.
Utan att exakt veta så tkr jag det blir djup i bilden om det blir lite mörkare nertill i horisonten.

Trasselina
2017-01-28 09:59
#4

Tack!… jag jobbar vidare

Mando
2017-02-01 00:15
#5

Öva på perspektiv. Sätt dig och teckna av hus och gator så ofta som möjligt, rita hellre av riktiga än att hitta på egna. Försök tänka bort att huset är 3D och tänk det istället som platt, man tenderar att rita det man vet finns där istället för det man egentligen ser. Det finns säkert många bra guider på internet. Öva både enpunkts- och tvåpunktsperspektiv. 

Man kan också försöka lära sig lite om färglära, varma och kalla färger kan kännas olika långt bort.  Man kan också jobba i lager. Tex på din bild är det blommor och gräs i ett lager "nära" duken, du kan börja med att göra ett lager längre bort, låta det torka och sedan upprepa så många gånger du vill. Ju längre bort det är ju mindre detaljerat behöver det vara.

Upp till toppen
Annons: