Annons:
Etikettakrylmåleri
Läst 3904 ggr
Vicksanson
2016-10-31 19:37

Nybörjare på akryl

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heeej på er! Jag är total nybörjare på att måla, har bara tecknat med blyerts och bläck tidigare. Nu har jag målat några tavlor och vill gärna veta vad ni tycker? Vad är bra/dåligt? :) Har fått två stycken som vill att jag målar av deras hundar och hästar. Vad kan man ta för en tavla? Målade av en av mina egna hästar för att testa! (Lägger upp fler bilder under)

Annons:
Vicksanson
2016-10-31 19:37
#1
Vicksanson
2016-10-31 19:37
#2
Vicksanson
2016-10-31 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min häst

Vicksanson
2016-10-31 19:39
#4

Dansare

Tarotstollan
2016-11-01 03:16
#5

Jag gillar dem bägge två, fantastiskt fina!👍
Härliga höstfärger men det blåa längst bort skall väl vara vatten, det ser ut som allén går rakt ut i vattnet och det blå i allén är det vatten också?
Så vattnet är väl det enda som jag ser du behöver titta över och se om du kan ändra på.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2017-01-03 01:44
#6

Jätte fina tycker jag - är själv nybörjare med akryl

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
peterde
2017-01-03 04:40
#7

Jättefina. :) Det blåa i första bilden tycker jag ser ut som en slags "skugga" alla skuggor blir inte bara mörkare. Kanske är det skuggan på grus/sten ifrån träden? Inte för att jag är någon hästperson men den ser bra ut också. Förutom att jag tycker ögat ser lite… tomt ut kanske?

Besök gärna min hemsida www.peterenstrom.se

Mando
2017-01-09 18:20
#8

Bilden med träden tycker jag är helt fantastisk! Färgerna är intressanta och hur du har lagt färgen med penseln är enligt mig väldigt vackert. Dock var min första tanke att gången i förgrunden ser lite ofärdig ut, och det stal liksom lite av uppmärksamheten eftersom blicken leds dit.  Jag vet inte riktigt vad som får mig att känna att den inte riktigt känns "klar" där, det skulle kunna vara för att penseldragen inte riktigt stämmer överens med resten. På gräset på sidorna smälter färgerna mer ihop än i gången. Jag hade föredragit att marken såg likadan ut överallt, och att du sedan hade lagt de fallna löven ovanpå.  Men fin komposition, vackert ljus och bra djup i bilden!

I tavlan med hästen ser man verkligen att du har talang och har tecknat tidigare. Anatomin på hästen känns rätt och bakgrunden är enligt mig intressant målad utan att ta fokus från huvudmotivet. Om du skulle lägga till något så skulle jag kanske föreslå mer kontrast - lite blänk i pälsen och ögonen, kanske lite skugga i manen bara för att ge känsla av strukturen. Men det är förstås en personlig preferens. :)

Upp till toppen
Annons: