Annons:
Etikettoljemåleri
Läst 2168 ggr
FRH
2016-08-14 02:45

porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

ja, jag vet inte riktigt brukar inte måla porträtt detta är mitt första det började som en skoluppgift och har inte fått klart den. tar den fram och tillbaka hela tiden. Tänkte ändå slänga upp lite bilder för att se vad ni tycker och tänker om vad jag skulle kalla mitt första självporträtt. 

Jag har inte bestämt mig för vart jag vill ta det och vill hellre ha en skön målning istället för något fotorealistiskt. Nu när jag kollat igenom bilderna gillar jag nästa mest den första som egentligen bara är en under målning. Den sista bilden så syns det kanske inte så bra men där har jag lagt på riktigt tjockt med olje färg på hår och skägg ska låta det torka och fortsätta med lite mer olika nyanser och så tänkte jag och ett par glassögon måste ditt med.

Må inspirationen vara med dig// FRH

Annons:
Vixxen
2016-08-14 02:56
#1

Gillar den första "råskissen" mest!

FRH
2016-08-14 03:04
#2

Blir lite som att desto mer man målar desto mer blir det som att bilden uppfattas som att den ska vara fototrealistisk och då blir att man uppfattar bilden som bara ett misslyckande eftersom att den inte uppfyller det foto realistiska i första bilden är den så pass ner skalad så att man kan köpa det abstrakta och figurativa i bilden…… Va tror ni om det kanske det jag ska försöka framhäva?

Må inspirationen vara med dig// FRH

Vixxen
2016-08-14 03:14
#3

Jag är absolut inte kunnig, men tycker du ska jobba vidare med det nedskalade, abstrakta uttrycket!

När du strävar efter "fotorealism"/selfie hamnar du fel, precis som du skriver!

Upp till toppen
Annons: