Annons:
Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 1775 ggr
Silversak
3/16/16, 2:49 PM

Material hjälp!

Hej!

Jag målar väldigt mycket på fritiden, framför allt porträtt.

Hade velat börjat rita lite mer som inte är lika realistiskt som jag gör nu utan mer linjer och simpelt, med någon typ av fine liner-pennor. Tips på några bra svarta sådana?

Sedan undrar jag också om någon har tips på bra tjockare papper att måla på? Just nu använder jag mig bara av lite tjockare skisspapper, men har sett att många använder något tjockare material som inte riktigt är papper, svårt att förklara haha.. Men kravet är iaf att kolpennor/blyerts ska fastna och se bra ut på det. Så ös gärna på med tips!

Ni får gärna tipsa om andra bra saker att använda vid teckning av typ porträtt t.e.x. sudd osv eller någon typ av highlighter är jag ute efter! :)

Annons:
Tarotstollan
3/19/16, 3:30 AM
#1

Har du frågat inne på Teckning iFokus?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Silversak
3/19/16, 11:15 AM
#2

Nej, har jag inte. Kan prova där också haha :D

Tarotstollan
3/19/16, 8:16 PM
#3

Skulle väl sagt att jag själv bara helt nyligen börjat på en Vedic Art kurs och bara håller på och kluddar med akvarellpapper och färg för att lära mig hur det är att måla.

Har du testat akvarellpapper? Vet inte hur stor skillnad det är mellan olika papperssorter men det enda är väl att testa olika sorter tills man hittar något man gillar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Silversak
3/20/16, 2:50 PM
#4

Jag har inte målat med annat än akvarell på akvarellpapper, men skadar ju inte att prova! :)

Upp till toppen
Annons: