Annons:
Etikettallmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 1957 ggr
vevve89
6/3/14, 7:56 PM

Hur gör man...

När man inte kan rita längre? Har.inte kunnat göra något vettigt eller bra på flera veckor nu. Har massor av idéer och så men inget kommer på pappret som jag vill… Har försökt med olika motiv. Har äckligt höga krav på mig själv och är enormt självkritisk! Har ingen aning om hur jag ska göra nu…

Annons:
[MikeW]
6/6/14, 11:07 PM
#1

Börja lätt och jobba din väg upp steg för steg. Studera det du vill teckna och öva och öva och ge inte upp.

vevve89
6/6/14, 11:32 PM
#2

Blev en frihandteckning utan krav. Det gjorde att det.funkat någorlunda att komma igång. :-) sakta men säkert. Och har även satt upp en lista på saker jag vill rita som motivation och mål. Min teckning på g.

vevve89
6/6/14, 11:32 PM
#3

vevve89
6/6/14, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

eksess
6/7/14, 2:29 PM
#5

#4 Snyggt :3

vevve89
6/7/14, 2:35 PM
#6

Tack:-)

Annons:
Lorita
6/9/14, 5:48 AM
#7

man byter material för då får man vara nybörjare igen 😉

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[luneri]
6/18/14, 11:33 AM
#8

Du är jätteduktig! Det där med prestationskrav tycker jag bara är onödigt 😉

Ibland känner jag också som så att jag inte kan rita eller teckna. Det bästa som fungerar för mig då är att helt enkelt ta en paus från det den tid som behövs. Sedan kommer inspirationen tillbaka och även mina kunskaper verkar ha förbättrats på något oförklarligt sätt när jag väl sätter igång. Kanske hjärnan behöver en paus från krav och måsten och vänta in på inspirationen. 

Tekniken har du som du vet sen tidigare, men när man upplever press tror jag det kan sätta spärrar och man presterar sämre än vad man egentligen kan.

vevve89
6/18/14, 11:59 AM
#9

#8 helt sant. Har ritat nu utan krav. Håller på med teckning 2 nu utan att ha megakrav. Huvudsaken är att man ser vad det är:-P

[luneri]
6/18/14, 3:58 PM
#10

det är bra att öva på att inte ställa så mycket krav på sig själv, men samtidigt är det svårt för självklart vill man ju utvecklas och bli bättre. Jag tror det är när man kommer till en platå som man upplever att man är kass och inte kan teckna/rita. Kanske är det en bra ide då att fundera varför man känner som man gör, och kanske behöver man se om man kan utvecklas på andra områden inom teknandet/konsten. 

Jag måste skicka en länk till en inspirationsvideo. Killen som gjort videon med musikklippen är bodybuilder men han har väldigt inspirationsgivande citat genom hela videon och som fungerar oavsett mål man har i livet tycker jag. 

Speciellt är det ett av hans citat tänker jag på, och som kan vara bra att komma ihåg 🙂

"It never gets easier. You just gets better" 

Jag tyckte den var klockren, man märker inte när man blir bättre eftersom det sker gradvis, men känslan av att hela tiden ha motstånd finns där hela tiden. 

http://www.youtube.com/watch?v=9dMx0PCgtOc

jossan...
6/18/14, 4:42 PM
#11

länken funkar inte för mig:( kan du säga vad klippet heter?

Gud vad bra jag stavar…

vevve89
6/18/14, 4:46 PM
#12

Citatet är så sant. Kan inte kolla just nu men ska göra senare. Jag har gjort en lista med saker jag vill rita och som kan bockas av, utan krav på att något behöver bockas. Mer som en inspirationslista kan man säga. :-)

[luneri]
6/18/14, 8:06 PM
#13

Oj konstigt🤔

Den heter "Best Transformers soundtrack of all times"

Den finns uppe på youtube. Provade att gå in på länken men fungerade inte för mig heller. Provar att länka till den igen och hoppas att det fungerar.

http://www.youtube.com/watch?v=9dMx0PCgtOc

Annons:
Molekylflickan
6/19/14, 2:45 PM
#14

Den ovan funkar nu, men den innan den funkade inte eftersom det var dubbelt upp med http:// innan www :)

Har märkt att de flesta länkar härifrån blir så av någon anledning…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

[luneri]
6/23/14, 4:26 PM
#15

Måste ha blivit nåt fel där, men nu fungerar det och det är bra 🙂

Upp till toppen
Annons: