Annons:
Etikettallmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 1146 ggr
Magisk
11/22/13, 5:28 PM

Har ni en stil?

Jag vet inte riktigt vad som är jag så att säga. Vet inte alls vilken typ av bilder jag vill måla. Tex abstrakt eller ansikten. Jag målar allt möjligt känns det som. Visserligen mycket djurbilder men det är såna jag tecknat av och sedan målat. Vill kunna måla en egen tavla.

Jag svamlar, vet inte hur jag skall beskriva bättre.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Annons:
Lorita
11/22/13, 7:07 PM
#1

jag experimenterar hela tiden, folk säger att dom ser att jga är den som skapat men jag har ändå väldigt olika trycksätt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Choklad
11/25/13, 4:23 PM
#2

jag målar det jag känner för att måla för stunden. Min "stil" är väl mest att rita och måla löv, men jag vill vara "stilfri" om jag kan. Vill kunna rita människor på ett bra sätt, för det är jag dålig på bl a

U R us

Sara FE
11/25/13, 9:53 PM
#3

Jag har flera stilar, i min mening. En hel del som gillar min konst tycker dock ändå att jag har en speciell stil, att det alltid syns att det är jag som har skapat verken.

Magisk
11/26/13, 11:35 AM
#4

Hur hittade du din egenskap?

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Sara FE
11/26/13, 11:44 AM
#5

#4 För egen del utvecklades stilarna automatiskt, det var ingenting jag tänkte över. Efter X antal teckningar och målningar hade de tagit form av sig själva.

Magisk
11/26/13, 7:41 PM
#6

#5 Okej.

Jag har gjort en uggla som tydligen är JÄTTEPOPPIS. Det är många som vill köpa min tavla. Jag tycker bara den är "simpel" och inte alls avancerad. Men men. Nu har jag börjat med en till på konstgruppen och här hemma. Kanske jag kan sälja lite senare. Den första ugglan skall min vän få i julklapp annars hade jag sålt den direkt.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Annons:
Sara FE
11/26/13, 8:49 PM
#7

#6 Vissa av mina grejer som jag inte är speciellt nöjd med är de som är populärast. Men det skiter jag i, jag gör det jag känner att jag behöver, vill och måste skapa, oavsett om någon kommer att vilja köpa den eller ej. Men jag gör det inte för vinnings skull, tycker inte att pengarna ska vara det viktiga. Och jag gör aldrig kopior av tidigare verk, oavsett om nån viftar med en sedelbunt. ;) Men man har ju olika sätt att se på konst, och vad som är konst.

Choklad
11/27/13, 10:57 AM
#8

#6

Ofta är det ju det "enkla" som blir det "bästa".🙂

U R us

Urhasten
11/28/13, 11:42 PM
#9

Det är nog svårt att se sin egen stil eftersom vi lätt blir hemmablinda så att säga. Jag tror vi alla har unika stilar eftersom vid varje enskilt penseldrag så bevarar vi våran egna tolkning av just det, omvärlden.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Lorita
11/29/13, 7:30 AM
#10

man kan tydligen se på Dalahästar vem som målat hästen, så nog målar alla unikt med en egen still.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Upp till toppen
Annons: