Annons:
Etikettinspiration-och-förlagor
Läst 1247 ggr
The_snow_falls
8/23/13, 2:48 PM

Lilla ledarskapet - Ideer sökes

Hejsan alla :)

Jag har precis börjat på fritidsledarutbildningen i Ljungskile och vi ska vid ett tillfälle under våra två år ha ett projekt i ledarskap. Detta innebär att vi ska ordna kanske en föreläsning eller någon som instruerar eller visar något, att man ska engagera alla och lära dem något nytt. T.ex. vi kanske vill lära vår klass att göra upp eld, då kanske någon känner en same som är grym på detta. DÅ kan man be honom komma på någon av våra vandringar och visa och lära oss detta. Vill vi att de andra ska lära sig body building då kan man inte bara visa en film en kvart, utan kanske film OCH någon som pratar om det. 

Jag hade velat haft något inom målning, teckning, teater eller liknande kreativt men skulle behöva lite brainstorming. Vi har väldigt fria händer i detta så har ni några ideer är alla välkomna :)

Annons:
annaniklasson
8/29/13, 9:31 PM
#1

Hej!

Låter som en kul kurs! 

Är det så att man bör ta med en "expert på ämnet" eller ska du helst vara experten själv? Vilka tekniker brukar du själv vara kreativ inom? :)

Jag kommer annars att tänka på dekorationsmåleri som är det jag sysslar med - träådring och marmorering och allsköns olika måleritekniker som folk inte brukar vara så bekanta med men ändå tycker är häftigt när de ser det. Bor i Trollhättan och är rätt pedagogisk så om du får panik och behöver hjälp kanske jag kan hjälpa till och snacka om det, haha :)

HÄR och HÄR kan man se olika bilder på vad det är jag snackar om! :)

The_snow_falls
8/29/13, 11:07 PM
#2

Det är en kanonkul kurs, kan varmt rekommendera den! 

Men nej, jag behöver inte själv kunna ämnet, det enda kravet på vad det ska handla om är att vi ska kunna ha användning av det senare i vårt jobb men då utbildningen är väldigt bred så är oxå möjligheterna stora. 

Det viktigaste är att alla kan lära sig något och får chansen att prova på.

Vad snällt av dig, sitter ännu och klurar lite på det, men hojtar om det blir aktuellt :)

Upp till toppen
Annons: