Annons:
Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 1133 ggr
Räv
6/17/13, 4:24 PM

tips om produkt design

hej hej

ja det är så att jag är en liten företagare inom konst och jag kör rätt mångsidigt, har många planer iallafall.

Jag gillar också att designa grejor, och jag funderar om någon här kan hjälpa mig..

Jag skulle vilja designa upp ett par nyckelringar i plast eller  något annat material, det ska var runt och tre dimensionellt helt enkelt. Inte bara platt och trist som rätt många enklare företag erbjuder. jag vill kunna deisnga mina små figurer helt enkelt. Inte att det är reklamprylar heller, utan likadana som vilken nyckelring med figur som helst.

Även om detta kan kosta så skulle jag ändå vilja veta vilka man vänder sig till (så jag kan planera inför framtid)

Någon som kan ha någon blekaste aning? Jag skulle också vilja trycka upp motiv på muggar likadant som t.ex dessa kända muminmuggarna.

tack i förhand

Annons:
[luneri]
6/26/13, 10:39 AM
#1

Intressant idé du har. Jag har ingen som helst aning vart man vänder sig. 

Att trycka upp motiv på muggar är inte alls ovanligt bland konstnärer, så där borde man kunna hitta något företag som gör detta.

Hoppas någon annan här har tips, och önskar jag dig lycka till i sökandet! 

eventuellt ta kontakt med andra etablerade konstnärer och hör med dem vilka företag de beställer tjänster från.

Ireland
6/29/13, 1:21 PM
#2

Jag skulle nog höra runt om du kanske hittar något företag som har en 3D-printer, Så kan du nog visa upp en skiss och de modellerar den åt dig. Detta kan nog bli hyfsat dyrt dock (har aldrig testat) men det kan ju funka som en prototyp!

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: