Annons:
Etikettakvarellmåleri
Läst 2716 ggr
aems
2013-06-16 01:41

kritikmottaglig för denna akvarelltavla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
annaniklasson
2013-06-16 08:56
#1

Oj, vilken häftig. Väldigt imponerande akvarell och häftigt motiv. Jag gillar när man använder mörka kulörer i akvarell och inte är rätt för svärta!

Det enda jag kan komma på som kanske skulle förbättra tavlan är 1. Lite kraftigare formskugga på svamparna så att man känner formen och var ljuset kommer från ännu bättre och 2. Någon ljuspunkt i vänstra ögat! Vet inte om du har gjort det helt svart avsiktigt men i mina ögon hade det mått bra av något litet vitt blänk precis som i högra.

:)

aems
2013-06-16 09:52
#2

Åh, tusen tack för dina ord!

Ska försöka bättra på det, hakar även upp mig på hakan som inte verkar existera.

Jellyfish
2013-06-16 17:52
#3

Det hade varit fränt om rynkorna i pannan liknade grenar i sitt mönster!

sisela
2013-06-17 15:31
#4

Vad fin! Håller med om ljusblänket i det svarta ögat och skugga på svamparna. Om du tyckar att hakan är för liten, så förläng området med grangrenar lite nedåt så blir det mer proportionerligt. KOm inte för nära kanten på papperet bara. 

Något helt annat; jag tyckar att din signatur är alldeles för stor och stör bilden. Min blick dras hela tiden dit istället för till ansiktet. Kanske en lite mindre sign. och längre ifrån ansiktet kunde ge mer fokus på själva bilden?

Ireland
2013-06-29 13:25
#5

Fantastiskt snygg! Rynkorna i pannan ser otroligt naturliga ut och skuggningen och kulörerna på den hela får mina tankar att sväva mot Cover Arten på serien "Preacher"! 

Hittar inte precis något att kritisera men om jag måste så skulle det nog vara utjämning på ringarna under ögonen, men det kan bara vara mer av en personlig åsikt då jag gillar symmetri. 

Fantastiskt jobbat!

KallaMigMimmi
2013-06-29 15:41
#6

O vad heftig den va! anorlunda og genialt! vet inte om du har något namn på den men `Åldras naturligt` er vad jag tenker ner jag ser den.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Annons:
Thomas käck
2013-07-03 18:33
#7

Tänker så här: Är DU nöjd så är den klar. DU som målar bestämmer hur den ska se ut. För övrigt är jag jävligt avundsjuk på din talang.

Sara FE
2013-07-09 21:49
#8

Jag tycker att målningen är grym, och gillar att ögat till vänster är helt mörkt. Det ser liksom otäckt tomt ut. Det enda jag hakar upp mig lite på är att signaturen är för stor och ljus. Skulle vara snyggt i en mörkare färg, mindre och längre ifrån ansiktet. Du kan prova färgpennor som till exempel Derwent Coloursoft, då kan man välja ut en i passande färg som inte stör resten av verket. Eller blyerts på den svarta bakgrunden, om du vill vara riktigt diskret.

Upp till toppen
Annons: