Annons:
Etikettallmänna-diskussioner-som-berör-konsten
Läst 2186 ggr
JHLL
5/31/13, 6:50 PM

Papper eller duk?

Vad målar ni era tavlor på? Papper eller duk?

Annons:
Lorita
5/31/13, 6:52 PM
#1

duk om det är olja eller tempera

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[luneri]
6/1/13, 5:10 PM
#2

Jag målar på papper då jag föredrar att ytan är "fin". Jag håller på med mycket detaljer i mina bilder därav valet. Tycker det är svårt att få till detaljer på duk. 

Det är akryl jag målar med. 

Vad målar du med? :)

JHLL
6/1/13, 5:12 PM
#3

Jag målar med akryl jag med.

JHLL
6/1/13, 5:12 PM
#4

Jag målar med akryl jag med.

XxKimxX
6/12/13, 9:38 AM
#5

Jag växlar mellan att måla på duk, kartong, papper och saker jag har tröttnat på t.ex. lådor eller sterioapparater. Jag kan känna att variation gör det lite intressantare.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Odd
6/12/13, 6:18 PM
#6

Papper, duk, vägg, golv, dörrar, kartong, tyg, plast, glas, ansikten, trä, beror på vilket humör jag är på och vad för färger/pennor jag vill använda.

Håller med #5 XxKimxX, variation ger mycket inspiration. Sen är det kul att kladda på stora ytor också 😃

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
annaniklasson
6/15/13, 12:23 AM
#7

Finns något som heter arkitektfilm, det målar jag oftast på! Det är en tunn, styv plastfilm som är lite mjölkvit. Den har ingen struktur alls och säljs i rullar med 120 cm bredd. Man kan klippa/skära bitar till en målning, de största jag har gjort är 120 x 230 cm! Bra om man vill göra t ex en plansch eller rama in i efterhand.

Jag målar med akryl eller ådringsbas + torrpigment, eller snickeri-/väggfärg.

Pelle Långlös
6/19/13, 10:10 AM
#8

Spännande med arkitektfilm. Var hittar man en sån och vad kostar den?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Ireland
6/29/13, 6:07 AM
#9

Om jag har en duk till hands så brukar det oftast bli det oavsätt vad jag målar med, annars blir det bara helt vanliga a4 papper…🤤

Upp till toppen
Annons: