Annons:
Etikettvax-spray-och-andra-tekniker
Läst 2109 ggr
JHLL
2013-05-27 18:19

Salt

Är det någon som testat att måla med salt? Jag har sett andra göra det men aldrig gjort det själv. Tänkte testa idag men glömde att köpa grovkornigt salt.

Annons:
[luneri]
2013-05-29 16:15
#1

Jag har testat med salt och akvarell. Det har fungerat sådär, vet inte riktigt vad för fel jag gör, då jag inte tycker det händer så mycket där jag strött ut saltet. Annars brukar det bli väldigt fina effekter när man använder salt och akvarell.

JHLL
2013-05-29 17:36
#2

Hoppas jag får bra effekter. jag gjorde en tavla igår och jag har inte tagit bort saltet än.

[kalelo]
2013-06-05 19:22
#3

jag använder akryl och har testatt att blanda i chinchilla sand som är väldigt småkornig. Det blir en lätt gruskänsla av det. Kanse likvärdigt med salt att blanda med? eller var det inte det du menade?

JHLL
2013-06-06 20:02
#4

Nä inte blanda med. Man strör över salt när man målar med akvarell så saltet suger åt sig färgen och på så sätt får man en effekt. Rikligt med vatten när man målar och sen när det torkat så borstar man bort saltet.

JHLL
2013-06-06 20:02
#5

Nä inte blanda med. Man strör över salt när man målar med akvarell så saltet suger åt sig färgen och på så sätt får man en effekt. Rikligt med vatten när man målar och sen när det torkat så borstar man bort saltet.

Upp till toppen
Annons: