Annons:
Etikettförsäljning-av-konst
Läst 3957 ggr
Yodi
2013-05-20 17:58

Sälja tavlor!

Hur säljer ni era tavlor? Nära o kära har köpt av mig o då har jag fått pengarna i handen. Men nu ska jag ha vernissage och undrar hur jag ska göra om nån vill köpa av mig……

Tacksam för svar!

Annons:
annaniklasson
2013-05-20 19:36
#1

När jag hade min vernissage fick alla som ville köpa säga till mig. Jag skrev upp deras telefonnummer och satte ett rött klistermärke vid alla tingade tavlor. Utsällningen skulle hålla på en vecka efter det, och sedan när jag plockade ner allt fick köparna hämta sina tavlor. Då hade jag ringt dem under veckan och gjort upp att de antingen fick betala till mitt bankgiro eller kontant vid avhämtning. Några som inte kunde hämta just den dagen fick hämta dem lite senare..

Jag har ju f-skattsedel just för att kunna sälja "ordentligt", och då skriver man ju fakturor och kvitton och allt som hör till - bra att ha men om du inte tänker sälja för jättemycket pengar går det väl lika bra att köparna ger dig pengar i handen eller sätter in på ditt konto :) Bara man har koll på vem som betalat för vad. Glöm inte ta extra betalt för porto om du ska skicka någon tavla.

Lycka till!!

Yodi
2013-05-21 12:28
#2

Tack snälla för ditt svar! Får man fråga hur man ska prissätta tavlorna? Jag är väldigt ny inom detta så behöver alla tips jag kan få!

carrokonst
2013-08-26 18:21
#3

Via min facebook sida  Galleri  Brems :)

Upp till toppen
Annons: