Annons:
Etikettmateriel-material-teknik-tips-och-råd
Läst 4539 ggr
BellaDonna2
5/7/13, 8:09 AM

Hur ritar man hår?

Får mycket beröm för mina målningar och teckningar och det är alltid lika kul men jag har en grej som jag aldrig får till riktigt bra. Nämligen håret. Blir galen! 

Hur ritar man hår?! 

Visa gärna vilken teknik, tips och skriv vad ni använder för pennor och övrigt till det. 

Vad ni känner för att dela med er av.

Ha en bra dag allesammans! 👋

Annons:
Lorita
5/7/13, 6:56 PM
#1

vis hur du ritar hår så är det lättare att hjälpa, att lära sig andras tekniker får än inte att gå framåt men att finslipa sin egen gör det.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Yodawg
5/8/13, 3:09 PM
#2

Att måla hår är väldigt krångligt, det är dessutom svårt att berätta kortfattat i text. Mitt tips är att söka upp videor på Youtube, där kan du söka på t.ex. "How to draw hair" och jag garanterar att du kommer att hitta massvis av nyttig information.

Lycka till! 😃


Ilandra
5/12/13, 9:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Alla gör nog olika och man måste hitta sin personliga stil! Jag lärde mig att rita hår genom att rita av mycket foton, och har därefter vidareutvecklat min stil.

Själv tänker jag mig håret som volymer och former, och lämnar vitt där ljuset faller och arbetar med streck som blir tätare i skuggorna. Mörkt hår lämnar jag bara vitt just vid ljusblänken. För blont hår lämnar jag nästan allt vitt eller ljust och skuggar bara lätt. Har inga bra exempel inscannade, men ungefär såhär.

Vid arbete i blyerts blir övergången mellan ljus/mörker mer nyanserad.

Upp till toppen
Annons: